Tips and Tricks: 6 Tips For a Happier Morning ||| Съвети и трикове: 6 съвета за усмихнати сутрини

Здравейте, приятели!

Реших да ви споделя няколко хитрини, които прилагам аз, за да изградя и поддържам рутина, която ми позволява да съм максимално експедитивна сутрин и да започвам деня с усмивка.
Наскоро ми се наложи да променя доста коренно живота си - преместих се да живея на ново място, което се отрази доста негативно върху изградените ми навици. Изведнъж усетих, че съм станала много мързелива, спя до късно, не си отделям време сутрин и като резултат настроението ми е мрачно, а и физически не се чувствах добре.

Реших да си направя експеримент и да се опитам да си наложа нова рутина. Прекарах известно време в мисли какво точно искам да правя сутрин, какво би ме направило щастлива и би ме заредило с енергия. След това, с малки стъпки, се съсреодоточих в превръщането на тези неща в навик.
Източник: Интернет
На теория, за да превърнеш едно действие в навик е нужно да го повтаряш всеки ден в продължение на 1 месец. Убеждавала съм се в тази теория и преди. За жалост, ако спреш да го правиш за същия период от време, спира да ти бъде навик. 

Постарала съм се да подредя стъпките, през които преминах хронологично - не направих всичко наведнъж. Ако си поставите за цел коренно да промените живота и навиците си, вероятно много бързо ще загубите мотивация. Промените трябва да са малки и плавни. Ще забележите, че повечето са свързани с времето преди да си легнете. Това, което правите вечер оказва най-голямо влияние върху настроението и тонуса ви сутрин.


1. Легнете си навреме
Източник: Интернет
Първият ефект от пренасянето ми на ново място беше, че не можех да се наспивам като хората. Лягах си много късно и ставах ужасно трудно сутрин, обикновено половин час преди да трябва да излизам за работа. Чувствах се уморена и не рядко бях с главоболие по цял ден. Затова си наложих да си лягам всяка вечер в точно определен час (10:00 часа) и да не правя нищо друго след като си легна в леглото, освен да изпия чаша чай. Десет часа може да ви се струва рано, но за мен това е часът, след който ако си легна, не се чувствам добре на сутринта. И така - лягам си винаги в един и същи час, правя си чаша от любимия си чай и заспивам. Не гледам телевизия и не поглеждам телефона си преди сън. Само за седмица и този ритуал даде ефект. 

2. Планирайте от вечерта
Източник: Интернет
Ако още от вечерта си съставите план за сутринта и деня като цяло, и подготвите дрехите си за работа/училище, много бързо ще забележите колко по-ентусиазирани се будите. Съсреодоточете се върху планиране на приятните задачи за деня - кога ще излезете в обедна почивка или как ще вземете любимото си кафе на път за работа. Позитивната нагласа още от вечерта ще ви накара с нетърпение да се събудите сутринта, за да свършите всички приятни неща, които сте планирали от вечерта. Това беше втората стъпка, която предприех. Започнах по-съвестно да водя планера си, попълвам го вечер преди лягане. Приготвянето на дрехите от вечерта беше голямо предизвикателство, цял живот си го поставям за цял и то без особен успех. И тук приложих малка хитринка, а именно започнах да снимам аутфит на седмицата - при мен това беше мотивация да започна да обмислям по-добре с какво ще съм облечена. 


3. Ставайте по едно и също време
Източник: Интернет
Сигурно сте забелязали, че биологичния часовник се настройва и дори уикендите обикновено се будите по времето, по което звъни алармата ви през седмицата. В тази връзка, много погрешно е да настройвате алармата си за по-ранен час и след това да я отлагате с по 10 минути до времето, когато вече е наложително да станете. По-добре я настройте за часа, в който трябва да станете и си наложете да ставате веднага след позвъняването и. Това ми беше ужасно трудно, защото винаги съм била от хората, които отлагат до последно. Затова смених часа на алармата с половин час напред и тъй като така или иначе това е времето след което ако не стана ще закъснея, наложих си да ставам без да давам "Snooze". Малка хитринка, която със сигурност знаете - оставете телефона си на място, което не можете да достигнете без да станете от леглото. Така, когато веднъж сте станали, за да изключите алармата, половината от работата по разсънване е свършена.

4. Осигурете си достатъчно светлина в стаята
Източник: Интернет
Забелязали ли сте, че зимата ставате много по-трудно. Една от причините за това е липсата на слънчева светлина. Ако спите в тъмна стая, независимо в колко часа се събудите, организмът ви ще си мисли, че все още е вечер и сте го събудили по-рано от необходимото. От друга страна, ако спите в добре осветена стая ще забележите, че малко по-малко започвате да се будите преди алармата и се чувствате свежи и заредени с енергия. В новата ми спалня е страшно тъмно и с изложение, което не позволява сутрин светлината да влиза директно в нея. За съжаление няма как да влияя на това, но се старая винаги щорите да са вдигнати и пердето дръпнато - преди да тръгна за работа ги спускам, за да не се нагрява стаята прекалено през деня. Ако имате идеи как да осветя стаята допълнително, без да използвам изкуствено осветление, ще се радвам да ми споделите. 

5. Не проверявайте социалните медии
Източник: Интернет
Фейсбук, инстаграм и всички останали социални медии могат да почакат докато изпиете първото си кафе. Дълго време отключвах телефона си и почвах да разглеждам социалните си медии преди още да съм си отворила очите като хората. Веднъж вреди на очите, втори път на мозъка и трети път на настроението ви. Още една причина телефонът ми да не е до главата ми вечер, а на разстояние. Това ми помага първо да не се хващам за него със ставането и второ, да не натискам постоянно отлагане на алармата, за което споделих по-горе. 

6. Разберете какво ви доставя удоволствие сутрин
Източник: Интернет
За някой хора това е първата изпита чаша кафе, за други дълъг душ, за трети вкусна закуска или половин час упражнения. Решете кое е това нещо за вас и му отделете 15-20 минути сутрин. Станете, облечете се и си дайте малко време за себе си. За мен това нещо беше пиенето на кафе на терасата през лятото и на дивана в хола през зимата. Това е времето, в което отделям внимание и на социалните медии или пък се гримирам за работа.

Това бяха моите 6 съвета за по-щастливи сутрини. Има още много малки неща, които могат да направят голяма промяна, ако вие имате такива, много ще се радвам да ми ги споделите. В процес на изграждане на нови навици съм и всеки съвет би бил от полза.

Какви са Вашите хитринки за успешен и усмихнат старт на деня? Харесвате ли такъв тип публикации?


Можете да ме последвате на следните места:

Коментари

  1. Наистина доста хубави съвети. Някои и аз съм ги правила. За жалост не са подходящи за всички, особено, когато работата и обучението не ти позволяват да имаш една и съща рутина. Аз се справях първите 2 месеца, когато започнах семестъра. Но бавно нещата ставаха по-зле. Алармите страшно ме стресират, често ми се гади сутрин заради това, някои пъти въобще не ги чувам 2-3 аларми през 5 мин...пропускала съм часове така. Не съм ранобудна за жалост, а вечер съм най-активна и комуникирам с хора, които имат време късно и да. За жалост дните на всеки са толкова различни, че и на нас ни влияят. :) Но поста ми хареса и съм съгласна. Просто е трудно да се изградят навици, когато всеки ден е различен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напълно съм съгласна с теб! Аз самата не ги спазвам всеки ден. Понякога седя късно заради блога или друга работа, която довършвам от вкъщи, друг път умората е толкова голяма, че и рано да си легна ставам с много мъка сутрин. Общо взето - това са съвети как да си изградим рутина в един перфектен свят, в който за съжаление не живеем :D Въпреки това, когато мога се старая да ги спазвам, защото се отразяват добре и действително забелязвам разлика.

      Изтриване
  2. Съгласна съм с всички точки! За съжаление аз съм от хората които обичат да си лягат късно, а и да стават рано. Май ми се иска денят да бъде 48 часа😅 Планирането от вечерта е нещо много практично! Аз си поставям няколко задачи за седмицата и после ги разделям по дни за да е по- реално и да успея да ги свърша! Това със ставането и телефона на разстояние също работи добре при мен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз съм доста активна сутрин, може би затова ми е по-лесно това с лягането рано :D Вечер ми се доспива много рано и приятелите ми дори се шегуват с това. Аз се старая да не претрупвам деня със задачи, понякога планирам и аз като теб на седмична база и после разпределям по дни. Обичам в плановете да вмъквам някакви приятни неща, които не са задачи, а по-скоро малки награди, като например време за шопинг, уговорка за кино или кафе с приятелка в обедната почивка.

      Изтриване

Публикуване на коментар