Top 5: 5 Healthy habits ||| Топ 5: 5 здравословни навика

Здравейте, приятели!

Все по-често се замислям за това колко нездравословен начин на живот водя и какво мога да променя, за да се чувствам по-добре. 5-те здравословни навика, които искам да въведа в живота си, съм изброила в тази публикация.
С този пост се обръщам първо към себе си. Искам да въведа тези здравословни промени в своя живот и Ви предизвиквам вие да направите същото.

1. Пийте много вода
Източник: Интернет
Тук е важно да се спомене, че не трябва да пиете само минерална вода. Аз пия много вода, но основно минерална, а това не е много здравословно. Чудесно решение са филтърните кани. Можете да редувате вода от такава кана с минерална. Важното е да си осигурявате прием на  поне литър и половина на ден. Можете да изчислите точното количество, което е нужно на организма ви на база тегло и ръст. Такива калкулатори има на много места в интернет, аз използвам този. Моят начин да пия повече вода е винаги да държа шише на бюрото си, където мога да го виждам и да си припомням, че трябва да пия. Понякога прилагам и други техники, като слагам във водата цитруси или други плодове, които да я овкусят. Друг начин е да си изтеглите приложение, което да ви напомня да пиете вода, но при мен това никога не е работило. 

2. Запишете се на спорт, който ви доставя удоволствие
Източник: Интернет
Ясно е, че трябва се спортува, но когато това не ти доставя удоволствие, колкото и да си го налагаш, идва момент, когато се отказваш и губиш мотивация. Опитвала съм какви ли не спортове - тае бо, зумба, народни танци, кънки на лед, ориенталски танци, фитнес, плуване, мога да изброявам още дълго. Опитвала съм също да тренирам вкъщи. Нещото, което наистина ми харесваше и ми доставяше удоволствие бяха народните танци и искам отново да започна такива. Отказах се когато започнах работа, защото часовете не ми бяха удобни. Това е и моят съвет - спортувайте, но намерете това, което наистина ви зарежда и не приемате като досадно задължение. Заседналият начин на живот не само води до качване на тегло, но и отслабва мускулите, намалява тонуса и може да стане причина за редица здравословни проблеми. Ако пък не си падате много много по спорта, разхождайте се. 1 час на ден ви е абсолютно достатъчен, за да поддържате формата си.

3. Сладкото, въглехидратите, газираното, мазното и пърженото са ваши неприятели, но не и врагове
Източник: Интернет
Не пречи от време на време да им отделяте нужното внимание. Няма нищо по-нездравословно от това да лишаваш тялото си. Въглехидратите особено, са полезни и нужни на мозъка. Забелязала съм, че колкото повече се опитваш да се лишиш от нещо, толкова повече го желаеш. Важното е да не прекалявате и да не консумирате изброените всеки ден в голямо количество. Имала съм месеци, в които не съм пила кола, но има дни, когато знам, че точно това ми се пие и си позволявам по една чаша. Ям пуканки, когато ходя на кино и обожавам кроасани с масло за закуска. Опитайте се да ограничите тези храни, не напълно да ги изключвате от менюто си. Аз лично се преборих като започнах да си готвя сама и да се награждавам с вкусна и полезна храна, която ме кара да се наслаждавам на яденето, без някое от горепосочените да ми липсва. С времето започнах сама да се отвръщам от подобни храни и в момента мисълта за мазен чипс изобщо не ме блазни, дори напротив. 

4. Правете поне веднъж седмично social media detox
Източник: Интернет
Съвременното поколение сме като залепени за телефоните си - в метрото, в задръстването, по време на работа, в почивката, със ставането, преди лягане. Мисля, че само в банята не влизаме с мобилните си телефони, което оказва своите негативи върху цялостното състояние на организма. Напрягаме си очите, изморяваме мозъка си, излагаме се на високо количество електромагнитно облъчване. Психологическите въздействие също не са за подценяване - взирането в мобилния телефон преди лягане пречи да заспим и влошава качеството на съня, наблюдаването на наглед перфектните животи на хората в социалните медии е причина за депресия при някои хора. Затова е хубаво, поне един ден от седмицата да се разделим с мобилния си телефон, да го сложим в чантата или джоба на якето си и да се отдадем на по-приятни занимания.

5. Осигурете си пълноценен сън
Източник: Интернет
Много е важно не само да си осигурявате необходимите 8 часа сън, но и тези часове да са пълноценни. Доказано е, че най-здравословен е сънят между 10-12 часа вечерта, затова ако имате възможност хубаво е да си лягате по-рано. Също така стаята, в която спите, трябва да е добре осветена, проветрена и с температура, която да чувствате комфортна. Поне един час преди лягане ограничете всички електронни устройства. Използването им преди лягане вреди на съня. Заради силната светлина, която излъчват мозъка се залъгва и смята, че е рано за лягане и това ви пречи да заспите. Направете си чаша успокояващ чай, загасете лампите, запалете си няколко свещи и останете така поне половин час преди сън. 

Това бяха моите 5 съвета как да водите по-здравословен и пълноценен живот. Повечето от тях са очевидни, но редовно си намираме извинение да не ги спазваме.

Споделете ми Вашето мнение по въпроса - намирате ли тези навици за здравословни и какви са Вашите начини да бъдете тонизирани и в добро настроение. 

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари