Tips and Tricks: How to plan your trip in Bulgaria ||| Съвети и трикове: Как да планирате пътуването си в България

Здравейте, приятели!

В днешния пост ще си поговорим за нещо, което винаги много ме е вълнувало като тема - "Как да планираме и организираме сами пътуванията си." Този пост беше публикуван в другия ми блог, който за съжаление не просъществува дълго, затова го прехвърлям тук.
Първо искам да споделя, че изобщо не съм експерт в това отношение. Доставя ми огромно удоволствие да планирам пътувания, но има още мнооооооооооооооого да уча. Още повече, че всяко пътуване зависи до голяма степен от това с какъв бюджет разполагате, с какво ще пътувате и тн. В тази публикация по-скоро искам да Ви покажа какви сайтове използвам аз и основните стъпки, през които преминавам в планирането. 

Пътуване в България
Ще започнем с доста по-лесното, а именно как да планирате пътуването с в рамките на страната. Ще Ви покажа стъпките, през които аз преминах в планирането на едно реално пътуване, което много се надявам да осъществя. 

Естествено всичко започва с избора на дестинация. Това за мен е и най-трудната част. Искам да посетя доста места и ми е много трудно да се спра само на едно. 

1. Избор на транспорт и планиране на маршрута

След като вече сте избрали дестинацията идва ред да решите с какъв транспорт ще пътувате и да планирате маршрута, в зависимост от ограниченията, които Ви налага транспортното средство, което сте избрали. За пътувания в рамките на страната, най-удачния вариант е да пътувате със собствен автомобил, тъй като имате свободата да минете от където пожелаете и не зависите от никого. Ако все пак нямате такъв или смятате, че ще ви излезе твърде скъпо, вариант си остават влаковете и автобусите. За мен организирана екскурзия в рамките на страната е добра идея единствено, ако пътувате с чужденци и искате да им покажете и да научат възможно най-много, а нямате възможност да им организирате транспорт.

Ако ще пътувам с кола, винаги използвам този сайт - http://directions.somemaps.com. Много удобен и информативен е. Освен, че начертава маршрута, Ви дава подробна информация за километрите до крайната точка и времетраенето на пътуването. Най-отдолу можете да въведете разхода, който обикновено дава колата Ви на 100 км, цената на литър гориво и да изчислите приблизително сумата, която ще дадете за гориво. 
Недостатък на сайта е, че не може да начертае маршрут със спирки по пътя и ако решите, че искате на път за Видин да минете през Белоградчик, каквато е моята идея, трябва да напишете първо София - Белоградчик и след това Белоградчик - Видин. 

Освен с помощта на картата на сайта, избирам спирките по маршрута и с помощта на сайтовете на туристическите агенции. Много често търся организирани екскурзии до крайната точка, която съм си избрала и гледам програмата на екскурзията, с цел да ми даде идеи. В случая попаднах на много интересна екскурзия по маршрут София - Белоградчишки скали - Магурата - Видин и си казах - защо пък не? 

2. Намиране на хотел

Ако планирате по-дълъг престои ще Ви трябва и място да отсядане. Тази задача обикновено ми отнема повече време, тъй като минавам през доста стъпки. На първо място, естествено, започвам търсенето с booking.com
Сайтът предлага много опции за филтриране и търсене, но това, което всъщност ме кара да започна търсенето си от там е оценката на гостите. Винаги търся хотели с добра обща оценка и приемлива цена. Винаги чета коментарите! Понякога гостите са с доста високи изисквания и не може да приемате всяко нещо за чиста монета, но в 80% от случаите това, което съм чела е отговаряло на истината. 

След като избера хотел отивам на неговият сайт и резервирам от там. Никога не резервирам през booking! Виждала съм на рецепцията пред мен хора с резервация от booking, за които няма свободна стая в хотела, тъй като резервацията по някаква причина не е стигнала до рецепцията на хотела. Така че, дори да резервирате през booking, имайте едно на ум и винаги се обадете в хотела за потвърждение на резервацията ви.

След като съм избрала дестинация и хотел, остава да се информирам за всички забележителности, които си заслужава да бъдат посетени на даденото място. Обикновено повечето са добре известни, но винаги има нещо, което не знаете. За тези подробности използвам няколко сайта.

Най-често търсачката ме препраща към http://www.nasamnatam.com/, затова с времето се научих сама да влизам направо там. Има доста полезна информация, включително за хотели, ако сте пропуснали стъпката с booking.
На телефона си имам приложението "Опознай България", което е идентично със сайта https://opoznai.bg/. Върши ми чудесна работа, ако съм пропуснала да си направя проучването предварително. Приложението е безплатно и ми върши страхотна работа. Има карта, което е най-големият плюс за мен в непознат град.
Друг мой любим сайт, от където черпя много информация за обектите, които искам да посетя, главно работно време и цена за вход е http://bulgariatravel.org/bg/.
Когато си набелязвам интересни места за хапване използвам приложението на https://www.tripadvisor.com/ и препоръките там. Приложението е предназначено предимно за чужденци, затова ми върши работа и за обекти в чужбина, но и за България има доста интересни предложения. Използвам го главно за да прочета отзивите за местните ресторанти.
Като цяло това са стъпките, през които минавам в проучването и планирането на едно пътуване. Гледам да не планирам всяка минута и да се ограничавам с някакви часове и тн., защото обикновено нищо не върви по план. Обичам да имам идея за това къде отивам и какво ще правя там, но не прекалявам, тъй като ако предварително съм се разходила с google maps из всяка улица, видяла съм всички снимки от набелязаните обекти и съм научила на изуст менютата на заведенията, когато отида на мястото няма да е "ново" и "непознато" за мен и това ще отнеме от магията.

И накрая - дори да нямате никакъв план - не се притеснявайте! Важното е да се забавлявате, да се насладите на всеки момент от пътуването си и да бъдете внимателни.


През какви стъпки преминавате Вие при плануване на пътуванията си в страната?


Можете да ме последвате на следните места:

Коментари