TAG: My First Makeup ||| Таг: Моята първа козметика

Здравейте, приятели!

Сигурно сте забелязали, че обичам таговете, а този специално ме потопи в едни много хубави спомени от ранните ми години в училище. Надявам се на Вас също да е интересен и да се включите.
Тагът видях в блог, който следя от скоро - www.sirmovabeauty.blogspot.com. Нейният пост можете да видите тук. Въпросите ми се сториха интересни, а и ми припомниха някой доста забавни детайли около първите ми опити с козметиката. 

Израснах във време, когато youtube се ползваше само за слушане на музика и в България никой не беше чувал за бюти блогъри и влогъри. Учихме се как да се гримираме от майките и съученичките си. Спомням си, че беше страшно модерно да се ходи със сенки чак до веждите и аз самата го правех редовно - ярки розови сенки. За преливане не бяхме и чували. Черният молив не се пестеше.  Беше модерно да се ходи почти без вежди, което е причина много жени на моята възраст да прибягват до перманентен грим за вежди. 

Без повече приказки преминавам към въпросите и се надявам да ви е интересно. Преправих последните 2 въпроса от тага, тъй като в поста бяха в сегашно време, а аз искам поста да е изцяло посветен на козметичното ми минало.
Източник: Интернет
1. Кога за пръв път започна да се гримираш?

Започнах да се гримирам в 8-ми клас. Не знам късно ли е, рано ли е. Съученичките ми се гримираха и аз естествено не исках да остана по-назад. Поглеждайки го от гледната си точка сега, дълбоко съжалявам, че съм мъчила кожата си по този начин. Нанасях дебели пластове фон дю тен върху перфектна чиста кожа (в пубертета нямах акне и пъпки). Сега само мога да си мечтая за такава кожа и ако я имах не бих нанасяла нищо друго, освен коректор на местата, където е необходимо. 

2. В какво се състояха първите ти опити за гримиране?

Хвърлих се направо в дълбоките води - сенки, молив за очи, няколко пласта фон дю тен, пудра. Както казах - подражавах на съученичките си, които явно си нямаха никаква идея какво правят. Грим рутината ми представляваше ежедневен тежък грим за училище. Ако можех да върна времето назад, никога не бих излизала по подобен начин. Сигурно съм изглеждала като клоун. Снимките от тогава са с лошо качество и не се виждат детайли, но в представите ми е било нещо плашещо. Успокояващо е само, че всички ходеха така. 

3. Кой е първият козметичен продукт, който си купи?
Източник: Интернет
Палитра със сенки на Ruby Rose от кварталното магазинче. Сигурна съм, че всяко едно момиче на моята възраст е имало палитра на тази марка. Спомням си, че сенките много се ронеха и си ходих с прашинки по цялото лице. 

4. Кое е първото ти червило?

Не мога да си спомня, ползвах предимно гланцове в началото. Със сигурност първото ми червило е било на AVON, но нямам никакъв спомен за цвят. Нещо телесно ще да е било, защото дори по онова време със силния вечер грим за училище, избягвах натрапчивите устни.

5. А първите сенки за очи?

Палитрата на Ruby Rose, за която споменах по-горе. Имах няколко палитри на Golden Rose и единични сенки на AVON. Целият ми козметичен арсенал се състоеше от продукти не тези 3 марки, както и неизвестни китайски продукти. 

Източник: Интернет
6. Имаше ли затруднения с гримирането? Какви?

О, разбира се! И до ден днешен имам такива. Беше ми много трудно да нанасям молив за очи във водната линия на окото, което ми е неприятно и до днес. 

7. Какво все още не можеш да правиш в грима?

Изпадам в ужас, когато трябва да нанасям очна линия. Изградила съм си някакъв метод, който работи прилично за мен и при необходимост ползвам, но въпреки това очната линия, която се получава, е далеч от перфектна.

8. В какво се състоеше най-често ежедневният ти грим?
Източник: Интернет
Ежедневния ми грим, както вече на няколко пъти споменах, беше скандален. 2-3 пласта фон дю тен, покрит със стабилно количество пудра. Сенки в няколко нюанса на розовото по целите очи. Черен молив за очи във водната линия на горния и долния клепач. Единственото нормално бяха устните - нанасях гланц или червило в неутрален тон. Навремето не знаехме какво е това "контуриране" - слава богу! Както казах, беше модерно да нямаш вежди и затова на никого не му е и хрумвало да ги попълва. 

9. За кои три продукта от декоративната козметика мечтаеше?

Мечтите ми бяха съвсем прости и обикновено се свеждаха до някой продукт на AVON или ORIFLAME. 

Това бяха моите отговори на този таг. Малко критична съм към себе си, но наистина не мога да простя на младото ми "аз" за издевателствата върху кожата.   

Няма да споменавам никого за този таг, за да се чувства всеки един от вас поканен да го направи. Ще ми е интересно да науча и за Вашите първи опити с козметиката. Споделете ми в коментарите и вие ли сте се гримирали безумно в началото.

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари

  1. Много ще се позабавлявам и аз да направя този Таг .. п.с Повярвай ми , аз бях на светлинни години по-зле от теб ..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Емилия, нямам търпение да видя и твоите отговори :) Забавно е да се връщаме към такива спомени, всеки е тръгнал от някъде и в повечето случаи първите опити са били плачевни. :D

      Изтриване
  2. Аз започнах да се гримирам в средата на 7. клас. Излишно е да казвам, че съученичките ми също се гримираха. Някои от тях бяха започнали още в 4. клас. Не, не се шегувам. Аз обаче винаги съм била скромна в това отношение.

    Първият грим-продукт, който имах, беше червило, от което мама се беше отказала. След това приятелката на брат ми ми даде някои гримове, които не използваше, сред които: кафяво червило, гланц с перлени отблясъци и някаква супер брашняна единична сянка на Carol. После си спомням, че си купих розово течно червило от магазин "Всичко за 1 лв." Колекцията се попълни от един изоставен от мама черен молив, една палитра на Rubi Rose с 12 сенки и два ружа - розов и розово-лилавеникав (последните ги използвах също за сенки), един стик -коректор на Flormar и още няколко евтини розови гланцчета с брокатени частички (тях поне имах благоразумието да закупя от магазин за козметика). За 13-тия си рожден ден получих и първата си спирала за мигли. беше подарък от приятелка, носеше марката "Symphony" :D и вероятно произхождаше от "Всичко за 1 лв." Със същата приятелка си купувахме и лакове за нокти на Golden Rose и Selene. Спомням си, че тогава бяха на мода гланцовете. Купувахме си едни маслени гланцове с топченце отгоре, които бяха като рол-онче. Резултатът май беше доста поп-фолк-style.

    Не всичко от този арсенал се използваше. Някои неща ги държах само "за престиж". :D Спомням си, че с въпросната приятелка си носехме несесерчета с гримове, гребен, фиби и ластици в раниците си. :)

    В гимназията използвах спирала, гланц и коректор върху рядко излизащите пъпки. Много рядко (за радост наистина много рядко :D ) си слагах сенки за очи в розово, лилаво или синьо. Нямам никакъв спомен как съм ги нанасяла и как съм ги преливала (вероятно е по-добре да не помня :D ). Само си спомням, че използвах апликатора, който си вървеше с палитрата. Понякога си слагах и черен молив във водната линия, което в последствие разбрах, че не е добре за моята форма и големина на очите, и след гимназията за щастие престанах.

    В 9. клас ми подариха очна линия на Maybelline. Не съумях да се науча как се слага и я зарязах.

    В 11. клас открих една спирала на Oriflame. Mисля, че се казваше Wonder lash и също мисля, че още се предлага. Спомням си че беше хубава, правеше ми миглите много дълги. Бих си я купила пак, но нямам представител на Oriflame наоколо.

    По същото време си купих и един матиращ фон дьо тен също на Oriflame, но едва ли съм го ползвала повече от 7-8 пъти. Така си му и изтече срока на годност. Просто имах (и, да чукна на дърво, все още имам) добра кожа.

    В 12. клас направих една изключителна идиотщина. Веждите ми бяха малко по-дебели, отколкото е красиво, и аз реших да ги изтъня. Не само, че прекалих брутално, но и им придадох формата на запетаи. Така съм на снимките от изпращането и бала, както и на снимките в дипломата за средно и студентската книжка. Почти през цялото си студентство бях с прекалено тънки вежди, които, както знаем, правят лицето по-възрастно. Ужас! Чак в V курс успях да си ги оправя , сега са идеални и много, много внимавам с тях.

    През четири от петте години в университета не носех никакъв грим, не си правех маникюр, нито прически. Използвах само бяла козметика, но цветна - не. Едва в началото на V курс (в края на 2015 г.) започнах да се гримирам. Не бях много наясно как да го правя и кои продукти да подбера, но бюти блогърките и влогърките много ми помогнаха. Затова много ценя труда им.

    Сега ежедневният ми грим включва ВВ-крем, коректор, прозрачна пудра, молив, червило, спирала за мигли и фиксиращ гел за вежди. По-рядко слагам сенки за очи, очна линия, руж, хайлайтър, контуриращ продукт.

    Коментарът стана много дълъг, но темата ми е интересна, а и си припомних забавни моменти от "моите младини". :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Впечатлена съм как помниш всички продукти с марките им :D Аз нямам толкова добра памет. И аз използвах от гланцовете с топченце отгоре :D Спомням си, че придаваха страшен блясък :D Не знам дали още се продават такива, но с удоволствие бих си купила с колекционерска стойност, за да знаят бъдещите поколения.

      Аз също спрях с безумните гримове чак в университета, дори на бала си се гримирах сама и не ми се иска да си видя грима от близо :D В университета преминах в другата крайност - първи и втори курс слагах малко грим, а трети и четвърти напълно спрях. Дори гланц не използвах. По време на магистратурата се върна любовта ми към козметиката и започнах да експериментирам, но винаги съм пробвала повече бяла козметика, а декоративната оставям за специални случаи.

      Ежедневният ми грим е подобен на твоя, а в повечето дни е дори никакъв. При мен кожата претърпя някакви промени, не съм сигурна, че се дължи само на злоупотребите с грима и ниското качество такива, които съм ползвала. Предполагам и възрастта си оказа влияние.

      Благодаря ти за този коментар, стана ми много приятно да го прочета и намерих много общо :D

      Изтриване
  3. Хе-хе, докато писах, и аз се учудих, че помня тези неща, но все пак бяха малко на брой. Отдавна не съм виждала от рол-он гланцовете, за съжаление.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар