Review: Sante Bio Shampoo Natural Balance ||| Sante Био Шампоан Естествен Баланс

Здравейте, момичета!

Днешният пост е посветен на любима моя тема - натуралната козметика. За опита ми със шампоана на немската марка SANTE можете да научите, ако продължите да четете.
Като човек, който има много проблеми с косата, виня до голяма степен агресивните съставки в шампоаните. По тази причина реших да изпробвам по-натурални варианти. Първият ми опит беше с шампоан на Сапунена работилница - ревю тук, както и шампоана и балсама, за които ви разказах тук. След като ги привърших си бях избрала нов на Lavera, но Good Box ме изпревариха и включиха в кутията си шампоаните на Sante. За съжаление ми се появи доста упорит пърхот и се наложи да мина през редица други варианти, доста далеч от натуралното, преди да стигна до този, но все пак дойде му времето и след края на опаковката реших да ви споделя мнението си.
Sante Naturkosmetik не е нова за мен марка, писала съм вече веднъж за техен продукт - цък. Пробвала съм и доста други техни продукти и като цяло мога да кажа, че съм почитател на марката. Продуктите им са натурални, био и веган, като за всичко това имат и съответните сертификати. Напоследък попадам на доста "био" продукти, които не са сертифицирани по никакъв начин или имат посочени на опаковката сертификати, за които никой не е чувал. Хубаво е тези неща също да се следят. 

Марка: SANTE Naturkozmetik
Цена: около 15,00 лв.
Количество: 200 мл.

Шампоанът е предназначен за тънка коса, предразположена към омазняване. Моята е тънка и мазна в корените, така че в това отношение Good Box са уцелили в десетката или поне така си мислех. Шампоаните, както и всеки друг козметичен продукт трябва да е предназначен за Вашия тип коса/кожа, иначе може не само да не ви допадне и помогне, а и дори да влоши положението. 
Марката напълно обнови опаковките си и шампоанът вече може да бъде намерен само в новата му опаковка - снимка можете да видите тук. Честно казано, новите опаковки ми допадат повече, много по-луксозни ми изглеждат. Старата опаковка, която аз имам, има преимуществото да е по-компактна. 

Шампоанът има леко желирана консистенция и жълт оттенък. Интересното е, че консистенцията не е толкова желирана, колкото например шампоанът на Logona, който имах в тестов вариант. От това, което съм чела, желираната консистенция е нещо типично за натуралните шампоани, но на мен не ми допада и се радвам, че този не е такъв.
Ароматът ми идва доста спиртен. Не съм добра в описването на аромати, но на мен ми мирише на мъжки афтършейв. За щастие не се запазва за дълго върху косата. 

Пени се дооооста слабо, което също е типично за натуралните шампоани. Измива доста добре, макар да не ви се струва така под душа. Аз лично винаги мия косата си два пъти - първия, за да сваля праха и замърсяванията и втори, за да измия самата коса.
Шампоанът е подходящ за всекидневна употреба, тъй като няма сулфати в състава си. Въпреки това, не е препоръчително да миете косата си всеки ден, защото може да доведе до допълнително омазняване. Аз не го използвах всеки ден, защото забелязах, че ми пресушава. Отсъствието на сулфати пък, може да е проблем ако решите да измиете косата си след използването на домашна маска за коса.  Някои маски са особено трудни за премахване, в такива случаи натуралните шампоани може да не ви свършат работа и да се наложи да използвате нещо с по-агресивен измиващ агент.
След като излязох от банята забелязах две неща - косата ми беше леко пресушена и липсваше обем. В същото време, чувствах косата си по-свежа, жизнена и скалпа по-спокоен. Ако имате по-мазна коса, този шампоан може да ви свърши много добра работа. За по-суха коса определено не го препоръчвам.

Измива косата много добре, до толкова, че усещате как косъма скърца. Това, което ми хареса и намирам за голям плюс е дългия период между две измивания. Косата ми издържаше без да се омазни почти 4 дена, като на петия вече имах нужда да я измия, но видимо можеше да издържи дори още един ден. Усещах скалпа си доста по-спокоен и нямах сърбеж, какъвто ми се появява с много други шампоани. 

Състав:
Aqua (Water), Coco-Glucoside, Alcohol denat.*, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Sodium PCA, Glyceryl Oleate, Triticum Vulgare (Wheat) Bran Extract, Tilia Cordata Flower Extract*, Arginine, Hydrolyzed Silk, Xanthan Gum, Citric Acid, Phytic Acid, Parfum (Fragrance)**, Citral**, Limonene**, Linalool**, CI 75810 (Chlorophyllin-Copper Complex)

Ако трябва да изразя финално мнение за продукта, добър е, но определено не е моя шампоан, макар да е предназначен за моя тип коса. Пресушава ми, което не е търсен от мен ефект. Липсата на сулфати е голям плюс и бих го препоръчала на тези от вас, които имат проблем с тънка и по-мазна коса и си търсят натурален шампоан.

Използвали ли сте този шампоан или друг на марката? Можете ли да ми препоръчате хубав натурален шампоан за тънка коса и чувствителен скалп?

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари