All about... 5 places to visit in Europe

Здравейте!

Днешната публикация е на една от любимите ми теми - пътешествия. Местата, които реших да споделя с вас са посетени от мен и са успели да ме очароват до такава степен, че да влязат в този списък. Някой са доста известни туристически дестинации, други не чак толкова. Надявам се да ви е интересно и полезно. 
Приятно четене!

Започвам с това, че повечето места съм обиколила благодарение на младежки обмени и програми. Ако има такива от вас, които се чудят дали да се престрашат на подобно нещо - НАПРАВЕТЕ ГО! Спомените остават за винаги, а контактите и приятелствата, които завързвате по време на тези програми не могат да се опишат с думи. За съжаление няма как да участвам повече, тъй като има възрастово ограничение за участие, а и не мога да си взема толкова дълга отпуска от работа.

1. Будапеща (Унгария)

Един от най-красивите и уютни градове, в който съм била. Будапеща е красива през деня и приказна през нощта.
Столицата на Унгария е на около 12 часа път с автобус. За съжаление директни самолетни полети до там няма. Ако тръгна да ви описвам всичко, което ми харесва в този град, спокойно мога да издам книга. Двете части на града се разделят от река Дунав. Името „Будапеща“ е съчетание от имената „Буда“ и „Пеща“ в резултат от обединяването на двете селища на брега на Дунава през 1873 година. Свързани са посредством няколко моста. По-новата част на града изобилства от магазини и заведения. Тя е по-интересна и живописна вечер. Старата част на града пък омагьосва с красивите си замъци и исторически паметници. Задължително се разходете с корабче по реката. Ако обичате малки китни кафета - Будапеща изобилства от такива места. 


2. Природен парк "Крка" (Хърватия)


Хърватия е известна с Плитвичките езера, но за мен лично много по-впечатляващ е Национален парк "Крка".
Била съм и на двете места и с две ръце гласувам за Крка. Много по-малък е като площ, но значително по-красив и облагороден. Ако решите да отидете в тази част на Хърватия, задължително посетете Шибеник и другият ми любимец в Хърватия - Сплит. Аз лично имах чувството, че се намирам в Италия. Имайте предвид, че много малко от плажовете в тази част на Хърватия са с пясък, повечето са каменисти. Ако все пак искате да се насладите на кристално чисто море и красив плаж - посетете Муртер. Изобщо, ако ще ходите към Хърватия, горещо препоръчвам Далматинския бряг.

3. Замъкът Педяма (Словения)

Словения е една от най-зелените държави за мен. Още с преминаването на хърватско-словенската граница пейзажът се променя. Архитектурата също - къщите вече наподобяват малките китни алпийски къщички, който гледаме по филмите. 
Замъкът "Предяма" има доста интересна история, но най-интересното при него е, че е построен сякаш в скалите. Зад замъка се намира старинна пещера. Разходката на замъка завършва пред вход на пещерата, която служела за бягство и доставяне на провизии. Историята разказва, че един от собствениците на замъка  - Еразъм - бил осъден на смърт, но избягал и се скрил в замъка. Тъй като той самият е непробиваема крепост, неговите палачи решили да го изчакат, докато огладнее и се предаде сам. Те обаче не знаели за пещерата, която успяла да даде на Еразъм предимство. Замъкът и района около него са толкова красиви и все още автентични, че и до днес там се провеждат, веднъж годишно, възстановки на рицарски турнир. В близост се намира и пещерата "Постойна Яма", която е може би единствената в света пещера, в която има изградена железопътна линия за туристи. Преживяването е уникално и го препоръчвам на всеки.

4. Толедо (Испания)
Когато стане дума за Испания се сещам за два града - Барселона и Толедо. Толедо е една от старите столици на Испания. Градът е бил крепост и до ден днешен е запазил автентичния си вид. 


Спомените ми от Толедо са доста бледи, тъй като го посетих преди 10 години, но въпреки това все още е сред топ дестинациите в класацията ми. При първа възможност бих се върнала там. 

5. Женева (Швейцария)

Шоколад! Планина! Природа! Женева е не по-малко красив град от любимата ми Будапеща. Доста по-скъп е обаче. Въпреки това, заслужава си да го посетите поне веднъж в живота си. 
Може би заради пейзажите, може би заради огромните паркове, може би заради социалния статус на хората, но в Женева може буквално да вдишате спокойствието. Аз ще запомня престоя си там с дълги разходки и ... шопинг. Уцелих някакви невероятни намаления и попрекалих. Въпреки това съм доволна от всяка покупка и все още си нося дрешките купени от там. Символът на града е най-високият фонтан в света (на снимката). Женева е доста модерен град, но тук може да намерите всичко, абсолютно всичко - паркове, градини, музеи, галерии, исторически забележителности, заведения, магазини и др. Ботаническата градина и седалището на ООН са в близост едно до друго и си заслужават посещението. Не ви съветвам да сядате на заведение в Женева - може да ви излезе прекалено скъпо. Цените в супермаркетите са доста прилични, затова най-добре е да се запасите с храна от там.

Това бяха моите 5 любими места (до момента) накратко. Искате ли да прочетете по-подробен пост за някое от тях? 

Ще се радвам да ми споделите кое е вашето любимо място в Европа.

Ако публикацията ви е харесала, може да ме последвате на следните места:
Facebook | Instagram | Google + | Blogovin|

Коментари

  1. От изброените съм посетила само Женева и също съм съгласна, че в този град наистина царува спокойствие. С радост бих чела още за прекрасната унгарска столица! Чудесен пост!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара, радвам се, че постът ти е харесал! :) С удоволствие ще посветя самостоятелен пост на Будапеща, определено си го е заслужила. :)

      Изтриване
  2. Обожавам постове за пътувания и особено снимки.Скоро не съм пътувала извън Бг, а и не се очертава, но ми се пълни душата.Ще се радвам на постове за всеки от градовете.За мен голяма любов си остана Италия

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара! :) Аз също изпитвам голяма любов към Италия и всичко италианско, макар никога да не съм я посещавала. Просто усещам, че ще ми хареса <3

      Изтриване
  3. Обожавам постове за пътувания и особено снимки.Скоро не съм пътувала извън Бг, а и не се очертава, но ми се пълни душата.Ще се радвам на постове за всеки от градовете.За мен голяма любов си остана Италия

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар