Travel: 5 маршрута за еднодневна екскурзия около София

Здравейте приятели,

обзела ме е туристическа треска (ако това не е термин, трябва да стане). В последно време обмислям много варианти за еднодневна екскурзия около София. Подбрала съм ви няколко изпитани маршрута, които можете да пробвате този уикенд.
Месец май е доста наситен с почивни дни, затова реших, че няма по-подходящ момент да ви споделя идеите си за кратки, еднодневни или двудневни разходки на не повече от 2 часа път от София. Обикновено обичам да си правя подобни разходки през пролетта, когато не е толкова горещо, но тази пролет направо си прилича на лято, затова имайте предвид топлото време, тръгвайте рано сутрин и носете много вода със себе си. При последното си пътуване слънчасах сериозно и вече си имам едно на ум. 

София - Пловдив
Това е може би любимият ми маршрут, особено за ранна пролет и късна есен, когато не е прекалено топло в района. От няколко години все така се случва, че поне един път в годината посещавам Пловдив за по един ден. Вече съм обиколила всички туристически забележителности, затова просто се отдавам на спокойна разходка из малките улички и търся нови симпатични местенца, където да хапна или да пия кафе. Потапям се в атмосферата на града и естествено правя много снимки, тъй като Пловдив е може би най-фотогеничният град в България. 

Интересни обекти в близост: Костенец, Крепост Траянови врата, Хисаря 

София - Асенова крепост - Бачковски манастир
Тествах този маршрут миналия уикенд и наистина си заслужава да посетите Асеновата крепост, ако още не сте. Съветът ми е да тръгнете рано от София, за да бъдете там към 10 часа, докато е все още прохладно и не напича зверски. Има сенчести пейки, където можете да си починете и да се насладите на невероятна гледка. Бачковският манастир, от своя страна, в момента е в ремонт и аз лично не видях нищо интересно и не останах впечатлена от посещението му. Ходила съм и преди и винаги го помня в ремонт, с разкопани пътеки. По този повод, съветът ми е да го пропуснете и да отделите повече време за снимки в крепостта и/или разходка в Асеновград. 

Интересни обекти в близост: Чудните мостове

София - Рилски манастир - Стобски пирамиди
Друг любим маршрут, който препоръчвам с две ръце. Отново ви препоръчвам да отидете до пирамидите в по-ранен час, тъй като има изкачване, а пътеката не е никак сенчеста. Манастира можете да оставите за обяд, тъй като освен невероятните мекички, които сърдечно ви препоръчвам да опитате, има и заведения, където можете да хапнете. Ако пък имате време, можете да отскочите и до Благоевград, където освен кратка разходка из стария град Вароша или парк Бачиново можете да намерите доста места за хапване. 

Интересни обекти в близост: Благоевград - парк Бачиново и Вароша

София - село Чавдар - Копривщица
Още един маршрут, който ми е на сърце. Много харесвам Копривщица и подобно на Пловдив се отбивам често до там. Село Чавдар и Археологическия парк „Тополница“ си заслужават да бъдат посетени, дори само заради идеята, че едно малко българско село може да придобие европейски вид, ако се намери човек, който да инвестира в него. Парк "Тополница" е малък комплекс от няколко къщички в стил "Семейство Флинстоун". Самият район около парка е тих, спокоен и предлага добра възможност да почивка и разходка. Копривщица пък е един своеобразен музей на открито. От местата за хапване мога да ви препоръчам ресторант "Дядо Либен" - храната е вкусна, а атмосферата навън и вътре в заведението е много приятна. Ако ви остане време, можете да минете през паметника на "Боримечката" в Клисура или да се отбиете в друг знаменит за българската история град - Панагюрище.  

Интересни обекти в близостПанагюрище, Клисура

София - Перник - Гигински манастир
Преди около две години ми предложиха този маршрут и първата ми мисъл беше - "Какво пък ще правим в Перник?" Е, оказа се, че има много какво да се прави. Препоръчвам ви да посетите минния музей. Определено е място, което няма къде другаде в България да се види (или поне аз не знам за такова). Интересно и ново преживяване е. Крепостта "Кракра" също си заслужава да отделите 30-40 минути за посещение. Гигинският манастир е не далеч от Перник и е просто разкошен. 

Интересни обекти в близостЯзовир Слаковци, Земенски манастир

Това бяха моите пет предложения за еднодневна разходка около София. Повечето дестинации изискват време в път и са изтощителни, затова ако решите, че искате наистина да се насладите на посещаваните места и да си починете в същото време, отделете си един ден за нощувка в района или тръгнете рано сутринта, за да имате време да разгледате всичко на спокойствие. За разходка в непосредствена близост до София, можете да погледнете предишния ми пост по темата тук

Споделете ми къде обичате да се отбивате през уикендите. Ако сте си правили еднодневна екскурзия в околностите на София, споделете ми в коментарите до къде и кои обекти сте посетили. 



Можете да ме последвате на следните места:

Коментари