Top 5: 5 Easy Ways To Save Money ||| Топ 5: 5 лесни начина да спестим пари

Здравейте, приятели!

Едно от Новогодишните ми обещания е да бъда по-разумна спрямо финансите си. От известно време прилагам триковете, които ще Ви споделя и определено забелязвам разлика. Ако ви е интересно, продължавайте да четете.
Ще бъда честна - не съм експерт в това да пестя пари. Доста често харча за глупости и после се обвинявам вътрешно за това. Все пак съм изпробвала лично тези съвети и знам, че на 100% работят, ако имате воля, желание и най-вече постоянство. 

Моят съвет е да си намислите нещо конкретно, за което искате да спестите - пътуване, нов автомобил, фотоапарат. Ако имате конкретна цел ще сте много по-фокусирани. 

Пестете от стотинки
Източник: Интернет
Дълго време се опитвах да си спестявам големи суми и никога не се получаваше, затова пък забелязах, че спестявайки стотинките, които ми връщат, успявам да събера около 50-100 лева за един месец, без дори да ги усетя. Купих си монетник за целта (има ги в магазините по левче). Всяка вечер оставям монетите, които са ми върнали през деня. Така хем портмонето ми не тежи, хем успявам да спестя. Когато запълня един ред, слагам останалите стотинки в кутия. В края на месеца нося стотинките в кварталния магазин или в кафенето до офиса, там винаги имат нужда от такива и с радост приемат моите. Сумата, която ще спестите зависи от размера на монетника. Аз запълвам моя за месец или два. 

Записвайте си разходите всеки ден
Източник: Интернет
От средата на миналата година започнах да записвам всеки разход, които правя. Така успях да осъзная за какво харча най-много, да елиминирам ненужните разходи, както и да имам поглед над финансите си. Много е важно да следите колко пари харчите и за какво. Записвам си дори най-минималния разход, всяка стотинка е от значение. Така, в края на месеца, не се чудя къде са отишли парите ми. Откакто имам такъв нагледен метод за следене на финансите съм намалила доста от излишните разходи. 

Носете си храна от вкъщи
Този съвет освен, че ще ви спести пари, ще се отрази благоприятно и на здравословното ви състояние. Записвайки разходите си всеки ден установих, че 90% от ежедневните ми разходи са именно за храна и напитки, докато съм на работа. Средно по 10-15 лева, които мога да си спестя, ако си взема домашно сготвена вкусна и качествена храна. Кафето също си нося от вкъщи, макар в офиса да имаме кафе-машина. 

Не ходете гладни на заведение или в супермаркет
Източник: Интернет
Най-голямата грешка, която можете да направите е да влезете в супермаркет гладни. Купувате безброй безсмислени неща, които после застояват в хладилника. Правила съм го милион пъти и макар понякога да е неизбежно, старая се никога да не ходя на пазар за храна, без предварително да съм хапнала. Същото важи и за ходенето по заведения с приятели, особено вечер. Ако имате възможност да вечеряте предварително вкъщи - направете го. Редовно ми се е случвало да отида гладна на заведение да си поръчам салата, основно, че и десерт, а да се заситя още на салатата. 

Не се ровете в онлайн магазините
Източник: Интернет
Много често, когато нямам работа или скучая, ровя в онлайн магазините. Това от своя страна води до много ненужни покупки. Жена съм, изкушавам се. Най-лесният начин да не се подлагате на подобни изкушения е да не влизате в онлайн магазините, освен при необходимост. Ако имате ясна идея какво искате и сте 100% сигурни, че то ви трябва - влезте, купете го и затворете страницата. Ако ви интересуват и други идеи как да спестите пари за дрехи, можете да погледнете поста ми тук.

Това бяха моите 5 бързи и вярвам лесни идеи как да спестите пари. Не забравяйте, че се стига далеч с малки стъпки. Важното е веднъж да започнете.

Споделете ми Вашите трикове за спестяване. Коя е най-голямата сума, която сте успели да спестите и какво си взехте с нея?

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари