Urtekram shampoo and conditioner

Здравейте!

Днешния пост съм посветила на една нова за мен марка - датската натурална козметика Urtekram

От много време искам да направя услуга на косата си и да включа основно натурални продукти в грижата за нея. Доста дълго време се колебах между различни марки натурална козметика, като накрая се спрях на тази. 
Продукти на Urtekram може да намерите в магазините на Zoya.bg и Фантастико. Аз закупих моите от Фантастико, но в Zoya може да намерите много по-голямо разнообразие от артикули. Те са и официален вносител за страната.

Urtekram е датска марка за натурални продукти, основана през 1972 година. Името идва от тяхната дума за тъговец на билки и подправки. Портфолиото им съдържа както козметични, така и хранителни продукти. Продуктите им са еко-сертифицирани, не са тествани върху животни и са веган. Подробна информация за марката и продуктите, които предлагат може да намерите на официалния им сайт.
Тук е моментът да кажа, че трябва много да внимавате какъв шампоан избирате, тъй като само по цвета на опаковката може лесно да се заблудите. Има два розови шампоана - единият е за суха, другият за нормална коса. Различават се по съвсем малък детайл в горната част на етикета. Същото се отнася и за зелените - един за нормална и друг против пърхут. Ако не се лъжа има и два кафяви. Изобщо...кашата е много голяма. Аз до последно бях убедена, че съм си взела този за суха коса, а се оказа за нормална. По тази причина, ако решите да пазарувате от Фантастико, а не от онлайн магазин или такъв с консултант, препоръчвам предварително да се информирате кой продукт за какъв тип коса е. На етикетите също не може да се вярва много.
Като цена (около 12 лева/250 мл) намирам и двата продукта за достъпни, сравнени с други марки натурална козметика. Опаковката е доста стабилна, а този тип отвор за изливане на съдържанието не позволява да се прекали с количеството продукт и е удобен за пренасяне при пътуване, тъй като няма опасност от изливане. И двата имат сравнително силен аромат на лавандула, което е странно защото не забелязвам да има лавандулово масло в състава. След измиване ароматът не се запазва за дълго.

Шампоан за нормална коса с извлек от брезови листа
Шампоанът измива добре косата, като я прави мека на допир. Хареса ми, че сякаш косата ми се омазняваше по-бавно

Забелязах, че придава обем, което почти никой шампоан не може да постигне с тънката ми коса. Най-много ми хареса, че облекчи проблема с пърхута. Не го реши разбира се, но все пак шампоанът е за суха коса и не обещава да бори пърхута.

Шампоанът има доста течна консистенция. Почти прозрачен е на цвят. Има доста силен (поне за моя нюх) аромат, който на мен лично не ми допада. Не се запазва върху косата след измиване, но самото му нанасяне не ми доставя удоволствие. Съветвам ви преди да купите шампоана да тествате аромата.  Аз лично го оприличавам на лавандула, но както споменах няма лавандула в състава, така че може би моят нос е сбъркан.

В бутилката изглежда доста пенещ се, но при нанасяне се пени доста слабо. Бях подготвена за това, тъй като за други натурални продукти съм чела, че като цяло се пенят слабо, заради липсата на пенещи съставки, които всъщност са и най-вредните. 

Намирам го за не особено икономичен, тъй като е едва 250 мл, а за едно измиване ми трябват 2 големи дози (косата ми не е много дълга). 

След 1 месец забелязах, че по дъното са се образували бели колонии, които първоначално сметнах за бактерии. Специалист от zoya.bg ми обясни, че е възможно това да се дължи на кокосовото масло в състава и тези бели кръгчета по дъното да се дължат на отделянето му под формата на бучки. Посъветва ме да го държа на стайна температура и да разклатя добре, за да се смесят съставките. При мен не се получи, ефект нямаше, но е възможно да е заради студеното време. Радвам се, че опаковката е прозрачна и успях да забележа. Повечето шампоани са в плътни опаковки. Самият шампоан не е променил аромата или консистенцията си, а бучките са по дъното, така че можеше изобщо да не разбера. Нямам обяснение за проблема. Възможно е да е от неправилно съхранение. Може би в бъдеще бих дала нов шанс на шампоаните на марката. За момента изхвърлям опаковката пълна.

Съставът е отбелязан по-долу, като в червено са съставките считани за не особено благоприятни, в жълто са тези с по-нисък коефициент, останалите са натурални или считани за безвредни.

Състав:
Aqua, aloe barbadensis leaf extract*, sodium coco sulfat (безопасен според базата данни, но да замениш един сулфат с друг ми се вижда все така съмнително), glycerin**, coco glucoside, lauryl glucoside, glyceryl oleate, betula alba leaf extract*, juglans regia leaf extract*, sodium chloride, parfum, polyglyceryl-4 caprate, xanthan gum, lysolecithin, citric acid, coco-caprylate, tocopherol, beta-sitosterol, squalene, citral(компонент на етеричните масла, който се счита за алерген във висока концентрация и обикновено се добавя за аромат), limonene, linalool.


Балсам за коса с екстракт от брезови листа
Балсамът за коса използвах в комбинация с шампоана. Резултатът беше чудесен. Наистина се влюбих и в двата продукта. Единственият недостатък е по-силния аромат при нанасяне.

Балсамът има по-гъста консистенция и е бял на цвят. Нанасям го по дължините на косата и още под душа усещам косата си по-гладка. Използването му улеснява разресването. Като цяло оценявам въздействието на продуктите върху косата ми за много добро.

Към момента шампоанът изглежда добре, без видими признаци да се е развалил. Смятам да продължавам да го използвам в комбинация с друг шампоан. 

Състав:
Aqua, aloe barbadensis leaf extract*, glycerin**, cetearyl alcohol, coco-caprylate, glyceryl caprylate, lecithin, olus oil, sodium cetearyl sulfate (отново безопасен според базата данни, но защо ли много ми прилича на sodium lauril sulfate), cetyl alcohol, glyceryl stearate, betula alba leaf extract*, citric acid, perfum, limonene, citral, citronellol, linalool, geraniol, tocopherol, beta-sitosterol, squalene.

Аз проверявам състава на козметиката тук, като в полето за търсене въвеждам химичното съединение или съставка, която ме интересува.

Ако трябва да дам финална оценка от 1 до 10, то тя би била 6, заради проблемът, който имах с образуването на буци. Един продукт, бил той и натурален, не би трябвало да се разваля за по-малко от месец употреба. Яд ме е, защото наистина харесвах действието на шампоана върху косата си. Ако можете да изхабите количеството за по-малко от месец (което е постижимо), то може да изпробвате действието на продуктите на марката.

Пробвали ли сте продукти на Urtekram и доволно ли сте от тях?  Ще се радвам да ми споделите опита си с натуралната козметика и коя марка бихте ми препоръчали.


Можете да ме последвате на следните места:

Коментари

  1. Привет!
    На Urtekram съм ползвала само лосион за тяло, не съм имала проблеми с него.
    Доволна съм от шампоаните на House of Mistry - измиват добре без да се пенят много, съставките са щадящи:)
    Взимала съм и на GDP, но тяхната консистенция е по-мазна и косата остава без обем, поне при мен.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за коментара, Мира! :) Не съм ползвала нищо на споменатите от теб марки, но ще се поинтересувам от тях, звучат обещаващо.

    ОтговорИзтриване
  3. LOL, на мен в магазин Зоя ми препоръчаха за склонна към омазняване коса, имаше силно разминаване между етикета на БГ и този на английски, а сега пък разбирам, че е за суха коса...
    Никак не ми допадна така или иначе и изхвърлих опаковката наполовина пълна. Наистина трябва да изсипа една шепа, за да си измия косата и след това нямам усещане за чистота.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марката има два шампоана в розови опаковки - един за нормална и един за суха. Доста е объркващо, защото почти всички цветове са по два вида - има два зелени за нормална коса и против пърхут, разликата е съвсем минимална. Сравних състава и не виждам голяма разлика между розовия за суха и розовия за нормална коса.

      Изтриване

Публикуване на коментар