Да покориш връх Шипка на 3 март - част I

Здравейте!

Днешната публикация ще бъде малко по-различна. Бих искала да споделя с вас приключенията си по време на празниците и защо "покорявам" е най-точната дума с която да опиша посещението си на това изпълнено с толкова история място. Ако намирате това за интересно, продължавайте да четете.
Ще започна от самото начало, а именно тръгването от София. Поехме на път в 7:00 часа на 2 март (1 ден преди "голямото пътуване", както го нарекоха по новините). Крайната ни цел беше Севлиево, където щяхме да нощуваме. За да видим колкото се може повече обекти, решихме да минем през Казанлък. По пътя си набелязахме и още две спирки - Карлово и Калофер.

Спирка 1: Карлово
Била съм в Карлово и преди, затова минахме транзит през центъра и спряхме пред къщата музей на Васил Левски. На такива места започваш да се чувстваш наистина горд българин. Не мога да опиша усещането, но мен лично ме обзема гордост от това, че съм не само родена, но и останала тук, въпреки многото възможности да замина в чужбина. Разгледахме родната къщата на Апостола, експозиционната зала и параклиса, в който се съхранява кичур от косата на Левски. Карлово има и други интересни обекти за посещение - паметника на Левски, историческия музей и църквите "Света Богородица" и "Свети Николай". В непосредствена близост е и град Сопот.
Ако планирате да останете по-дълго в града препоръчвам хотел "Щерев". Хотел от същата верига има и в Сопот. Този в Карлово се намира точно в центъра и аз лично останах много доволна от него.

Спирка 2: Калофер
Не бях ходила в Калофер и определено останах доста впечатлена. Посетихме родната къща на Христо Ботев. Чувството тук е същото - обзема те гордост и благодарност към хората жертвали толкова много за родината ни. Самата къща е много малка. Към нея има музей, където се съхраняват, опазват и експонират лични вещи, документи, издания, произведения на българското изобразително изкуство и др. материали, свързани с живота и делото на Христо Ботев, неговото семейство и съратниците му. Калофер също има много други интересни места за посещение, за които не ни стигна времето.

Спирка 3: Казанлък

Главната ни дестинация за деня ни разочарова. Музея на розата е разположен в мазето на института по изследване на розата (или поне мястото приличаше на мазе). Самият музей се разглежда за по-малко от 10 мин. Беседата беше интересна и научихме любопитни неща. Въпреки това намирам цената от 3 лева вход за прекалено висока. Магазина на музея разполага с голям асортимент, но розовата вода, която си купих беше партида от 2014 и със срок на годност до средата на тази година. Уредничката спомена за нов музей, който се планира да бъде отворен скоро. Не успяхме да разгледаме самия град, така че се надявам някой ден да се върна и да остана с по-добри впечатления.

Посетихме и тракийската гробница в града. Парка около нея е много приятен за разходка. Оригиналът на гробницата също привлича вниманието. За да бъдат запазени стенописите не е позволено да се влиза в нея. 100 метра по-надолу е копието на гробницата, което е отворено за посетители. Входа и тук е 3 лева, а самата гробница нищо особено. Намирам гробниците в Хисаря и Старосел за много по-интересни от тази. Стенописите действително са интересни и въпреки това не останах очарована.
Извън Казанлък, на 1 км от град Шипка, се намира гробницата на Севт III. Не успяхме да я разгледаме, тъй като именно в Казанлък започнаха приключенията. Колата ни се развали и карахме до Севлиево в авариен режим и то през целия Шипченски проход.

Спирка 4: Севлиево

Пристигнахме в Севлиево към 16:00. Отседнахме в хотел "Хелиос". Хотелът е приятен, но не е нищо особено. Намира се в близост до центъра и до голям парк, в който не остана време да се разходим. Разположен е на изхода на града (или входа). Има СПА център и басейн. Не е лукс, но за 1-2 нощувки става. Най-много ми допадна, че имаше тенис на маса, от което се възползвахме втората вечер. Много трудно намерихме къде да хапнем в Севлиево. Ресторанта на хотела ни работи само с предварителна заявка, така че тази опция отпадна моментално. Две от заведенията, които открихме чрез интернет се оказаха затворени. Втората вечер попаднахме на доста прилична пицария на центъра - пицария "Прима". Имаха голям избор от ястия и беше доста вкусно (ние бяхме доста гладни, което може да е оказало влияние).

Така приключи първия ден от нашата екскурзия. Планувахме на следващия да се качим на връх Шипка, да поднесем цветя за празника, да посетим руската църква в град Шипка и на връщане да минем през Етъра и Габрово. Е...ако научих нещо през следващите 2 дена, то е, че никога не трябва да си правиш големи планове.

Ще се радвам да споделите с мен и вашите впечатления от споменатите обекти. Интересни ли са ви такъв тип публикации?

Можете да ме последвате на следните места: