#BLOGMAS 3: Orange muffins with cinnamon and chocolate ||| Портокалови мъфини с шоколад и канела

Здравейте, приятели!

Много исках в това издание на blogmas да заложа на полезни постове, затова и ще споделям повече направи си сам проекти и рецепти. Днешната рецепта правих за първи път, позволих си да изменя и съм изключително доволна от резултата - получиха се супер вкусни мъфини, с аромат на Коледа.
Оригиналната рецепта видях от Веселият готвач и можете да прочетете тук. Аз промених част от съставките и пропорциите, което беше риск, но се получи доста добре, затова ви споделям моят вариант.
Портокалови мъфини с шоколад и канела

Необходими продукти:
3 бр. яйца
100 г. масло
120 г. захар (аз сложих кокосова)
240 г. брашно
1 пакет бакпулвер
125 мл. портокалов сок
кората от 2 бр. портокали (исках да има по-силен портокалов вкус)
2 ч.л. канела
1 пакетче ванилия
Черен шоколад

С тези пропорции, сместа стигна за 15 мъфина, не ми се печеше отново за 3 броя (формата ми е за 12), но стана много вкусно и не исках да изхвърлям остатъка от сместа.
Всички съставки трябва да са на стайна температура. 

Начин на приготвяне:
Яйцата, захарта, маслото и канелата се разбиват с миксер. Добавя се портокаловият сок, след което постепенно, и брашното с бакпулвера, и ванилията. Накрая настърганата портокалова кора. Гъстотата на тестото трябва да е като на тесто за кекс - при мен брашното беше точно 2 чаени чаши

Сместта се изсипва с лъжица във формички за мъфини, аз ги напълних почти до ръба. Добавяте по едно-две парченца черен шоколад и слагате във фурната за около 30 минути. 
Печете на предварително загрята на 180 градуса фурна.

След няколко неуспешни опита за мъфини се убедих, че температурата е от ключово значение. 

Резултата наистина си заслужава - изключително вкусни и ароматни се получават. Единствен недостатък е, че не са особено пухкави, но на мен ми харесват и така. Предполагам, че ако бях използвала бяла, а не кокосова захар, щяха да се получат още по-добре. Също така, препоръчително е да използвате пресято брашно, което мен лично ме домързя да направя. И накрая, бих ги направила отново, но с олио, вместо масло. Втвърдяват се, когато изстинат, което се дължи на наличието на масло в тях.
Споделям тази рецепта с вас, като по този начин я запазвам и за себе си, защото нямам навика да си записвам успешните рецепти в тефтер, което впрочем не е лошо да почна да правя.

Вие правили ли сте мъфини с портокал? Ако решите да изпробвате рецептата, ще се радвам да ме тагнете в социалните мрежи и да споделите дали са ви харесали.

Можете да ме последвате на следните места:
Facebook | Instagram | BlogovinYoutube

Коментари