Top 5: Skinacare advises ||| Топ 5: Съвети за по-хубава кожа

Здравейте, момичета!

Реших да ви споделя своите 5 съвета, от личен опит, за това как да поддържате кожата си по-здрава, сияеща и в добър вид.
Кожата ми винаги е била по-скоро суха и дори в пубертета не съм се сблъсквала със сериозни проблеми с нея. Въпреки това, кожата ми е далеч от перфектна. Винаги съм имала по-скоро признаци на розацея, но не съм ходила на дерматолог, които да потвърди това. През определени периоди ми излизат пъпки, които се задържат дълго и трудно се лекуват. Отделно, лесно получавам алергични реакции към различни продукти. 

1. Хидратацията
Както съм ви споменавала доста пъти, дълго време мислех кожата си за мазна. Използвах агресивни почистващи продукти и избягвах кремовете за лице. Естествено, кожата ми ставаше все по-зле. Важно е да запомните, че независимо от типа кожа, тя се нужда от хидратация. Добре хидратираната кожа е жизнена, еластична и свежа. И говорейки за хидратация - не забравяйте да пиете много вода. Колкото и скъпи продукти да използвате, ако организмът ви е дехидратиран, това ще се отрази и на кожата. 

2. Правилно хранене
Истината е, че не вярвах, но се убедих по трудния начин. Сладкото се отразява не само на теглото, но и на външния вид на лицето ви. Същото важи и за прекалено мазната храна и злоупотребата със сол. Приемът на витамини също е много важен и тук говорим за естествен такъв, а не под формата на хапчета. Хранете се пълноценно и разнообразно. Липсата на витамини се отразява не само на кожата, косата и ноктите, но и на цялостното състояние на организма. 

3. Почистване и ексфолиране
Не знам дали е излишно да го споменавам, но тъй като все още има момичета, които твърдят, че понякога си лягат с грим - чувствам се длъжна да го спомена в този пост. Дори да не носите грим - винаги измивайте лицето си сутрин и вечер, с подходящ за кожата ви измиващ продукт. Почистването на кожата в дълбочина е в основата на справянето с всички проблеми с нея. 

Важно е също така да ексфолирате кожата на лицето, поне веднъж в седмицата. Ако имате мазна и проблемна кожа, дори по-често.

Говорейки за почистване, важно е и да не прекалявате. Премиването на кожата с агресивни продукти може да причини повече вреди, отколкото ползи. 

4. Не пипайте!

Със сигурност сте наясно и с този съвет, но нещо, което аз не знаех и научих в часовете по анатомия в университета е, че стискането на пъпките може да е изключително опасно, тъй като по този начин разпространявате гнойното съдържание, което в последствие води до поява на нови пъпки в близост до старата. 

Освен за стискането на пъпките, правилото за пипането важи и за докосването на лицето с мръсни ръце. Аз имам неприятен навик да пипам лицето си постоянно, в резултат пъпчиците ми се появяват най-често на местата, където се докосвам.

Друго нещо, което установих от болезнен опит - почиствайте телефоните си, включително служебния стационарен, ако ползвате такъв. Аз имах период, в който постоянно имах пъпки в една и съща част на лицето - лявата ми буза. Точно в това място допирам мобилния и стационарния телефон, които ползвам в офиса. Когато го установих и погледнах памучето със спирт, с което почистих слушалката, няма да ви казвам колко ужасно изглеждаше то. 

5. Подсушаването на лицето

Това е нещо, което много момичета пропускат. Изключително важно е да имате отделна кърпа, която да използвате само и единствено за лице. Прането на тази кърпа трябва да става на високи градуси. Аз лично пера кърпата си за лице всяка седмица. След коeто я гладя, за допълнителна стерилизация. Ако можете да търпите лицето си мокро - най-добрия възможен вариант е да го оставите да изсъхне само. Ако пък сте навън и се налага да измиете лицето си, попивайте с чиста суха кърпичка. Аз си нося кърпа за лице, винаги, когато пътувам и никога не използвам тези в хотелите. 

Много важно е и как подсушавате лицето си - не търкайте, а попивайте с потупващи движения. 

Това бяха моите пет съвета за по-хубава кожа. Най-важното е да внимавате какво слагате на лицето си и в устата си. Няма магически крем за лице, затова не разчитайте, че има такъв продукт, който ще прикрие вредите, които сами нанасяме на кожата си с неподходящо хранене и грижа.

Полезни ли ви бяха тези съвети? Споделете ми как поддържате кожата си и използвате ли цял арсенал от козметика или предпочитате по-естествената грижа.


Можете да ме последвате на следните места:

Коментари