10 Ways to Spend Less Money on Clothes ||| 10 начина да харчите по-малко за дрехи

Здравейте, момичета!

И вие ли сте на принципа: "Имам пълен гардероб, но нямам какво да облека"? Аз съм такава - мога да си купувам дрехи, чанти и обувки безразборно, което не се отразява добра на бюджета ми. Наскоро ми се наложи да се преместя и открих колко много ненужни вещи всъщност имам и колко ме задушава това. В тази публикация ще ви издам няколко хитринки, които да ви помогнат следващия път, когато посегнете към някоя дреха или аксесоар.
Ще бъда честна, това че споделям тези "хитринки", не значи, че успявам на 100% да се придържам към тези съвети. Най-лошото е, когато съм излязла на пазар с точно определена цел, не намирам това, което искам, но си купувам стотици други. Напоследък се старая да се придържам към принципите на капсулирания гардероб и предизвикателства от рода на "10 дрехи за 10 дена" са ми много любопитни. Тънкия момент е да се научите да комбинирате по най-добрия начин възможно по-малко дрехи и да се придържате само към най-нужното. Част от съветите по-долу съм взаимствала от тази идея, но съм изменила така, че да съответстват на моите идеи и разбирания.

Единствения начин да не си купувате десета изчистена черна рокля е да знаете, че в гардероба ви има 9 други. Ако периодично подреждате гардероба си ще сте наясно какво имате в него и няма да се окажете накрая с цял куп идентични дрехи.

2. Винаги мислете с какво ще комбинирате покупката си

Когато си харесате някоя дреха, още преди да я пробвате, се замислете с какво ще я комбинирате. Имате ли подходящи дънки, чанта и обувки за този потник, например. Да си купите рокля, за която после ще се наложи да си купите обувки и чанта е ненужно. Това, естествено не значи, да имате 5 бели тениски, само защото отиват на всичко.

3. Освободете се от старите вещи

Преди да си купите нови дрехи, първо се освободете от старите - скъсани, избелели, такива които вече не харесвате. Така хем ще освободите място в гардероба си и ще можете да подредите дрехите си така, че всичко да е видно и лесно достъпно, хем ще свалите емоционален товар от себе си. Не знам за вас, но аз наистина чувствам облекчение, когато се разделям със стари вещи, особено отрицателно емоционално заредените. 

Споменах ли, че често отивам на пазар за обувки и се връщам с чанта, блуза, бански, рокля и евентуално обувки. Постарайте се да не се разсейвате излишно - разглеждайте единствено щендерите, където се намира това, което ви трябва, а не целия магазин. 

5. Преправете старите си дрехи

Този съвет ми е всъщност любим, макар аз да не съм много сръчна. Обожавам да гледам DIY проекти, свързани с вдъхване на нов живот на стари дрехи. Ако сте по-сръчни от мен и имате нужното време и желание, винаги може да превърнете нещо старо в ново и модерно и то с минимални средства.

6. Не подценявайте магазините за дрехи втора употреба

Много хора приемат пазаруването на дрехи втора употреба като нещо "за бедняци". Истината е, че много хора с възможности също пазаруват от тези магазини. Много добри находки могат да бъдат намерени, стига да попаднете в момент на ново зареждане или да имате познат, работещ в такъв магазин. Лошото е, че обикновено персонала прибира по-интересните дрехи и те изобщо не стигат до магазина. Въпреки това си струва, да хвърлите по едно око. Много от дрехите всъщност дори не са носени повече от веднъж - били са представяни на ревюта или върнати в магазините.

7. Избирайте качеството пред количеството

Вярно, че публикацията е как да даваме по-малко пари за дрехи, а този съвет е да си купувате качествени дрехи, които често са скъпи. Истината е, че в дългосрочен план тези дрехи излизат по-евтино. Цветовете се запазват по-дълго, материята изтънява по-малко и не се къса с лекота. Няма опасност да пожълтеят или да миришат неприятно. Ако имате една качествена тениска, която можете да носите 3-4 години, то тя ще ви спести покупката на 10 други по-евтини.

8. Пазарувайте по веднъж за всеки сезон

Ходете на пазар не по-често от 4 пъти в годината - веднъж за летния сезон, веднъж за зимния и съответно по един път за пролетния и есенния. Купувайте си повече неща, но наведнъж, достатъчно да изкарате сезона с тях. Ако се чудите какво са изберете за предстоящи есенен сезон няколко идеи можете да видите тук.

9. Придържайте се към стила си

Не си купувайте нещо, само защото е модерно и всички го носят. Модата се сменя толкова бързо, че напълно възможно е следващата година тенденциите да се сменят и дрехите, които сте си купили да са вече старомодни.

10. Определете си бюджет

Винаги си определяйте някакъв бюджет, към който да се придържате. Било то на месечна или годишна база. Правете си бюджет дори при обикновено излизане по магазините. Когато съм решила да пазарувам си определям някаква приемлива сума, спрямо бюджета ми и се старая покупките да не я надхвърлят. Най-добрият вариант е да имате точно определени пари кеш, така няма опасност да похарчите повече от това, което сте си определили. 

И накрая - ако все пак ви се прийска да си купите нещо, направете го. Шопингът е най-добрата терапия и понякога една нова придобивка може значително да подобри настроението ви. Важното е да не прекалявате.

Споделете ми и вашите съвети за това как пестите от покупка на дрехи?

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари