Review: Anthelios XL SPF 50+ Спрей - La Roche-Posay

Здравейте, момичета!

Продължаваме с темата за слънцезащитата, този път с един продукт за лице. Обиколих 5 аптеки, за да намеря новия спрей на La Roche-Posay. Дали си е заслужавало и какви са впечатленията ми след тестването му, можете да разберете в публикацията.
Спреят си купих преди да замина за морето и тествах ежедневно в продължение на 5 доста горещи дни, изключително солена морска вода, в комбинация с гръцки бриз. Доста сериозен тест бих казала, сравнен с условията на нашето черноморие. Продължих да го тествам и цял ден прекаран на басейн при 42 градуса температура. 

Още от миналата година използвам за лицето си продукт на същата марка – можете да видите тук. Нямах никакви забележки по кремчето, но ми отнемаше много време да се мажа преди плаж, а и при по-обилно нанасяне лицето ми ставаше бяло, особено след досег с вода. Заради изброените причини реших да пробвам новия спрей, който освен всичко останало обещава и да матира кожата.

Спреят е 75 мл на цена между 20-23 лева (ако успеете да го намерите в аптеки Ремедиум там е най-евтин). Флакончето е малко и удобно за носене навсякъде. Допада ми, че нанасянето е изключително лесно – само впръсквате и готово. 



Спреят осигурява UVA/UVB фотозащита. Повече за слънцезащитата можете да прочетете в предишния ми пост по темата – цък.

Спреят е напълно прозрачен, както обещават от марката. Според описанието има аромат, който обаче аз не усещам. Струята е много деликатна и честно казано почти винаги оставам с впечатлениято, че не съм нанесла нищо върху лицето си, а реално съм пръскала доста солидно. Моята кожа е суха и нямам кой знае какъв проблем с омазняването, но въпреки изключително високите температури (35-40) градуса и факта, че лицето ми се потеше, не забелязах кожата ми да лъщи.

Като защита смятам, че не успя да ме предпази толкова добре, колкото например кремът от миналата година. Трябва да имате предвид, че когато сте на плажа освен продължителното излагане на слънце, съществуват и други фактори като вятър, пречупването на слънчевите лъчи от морската вода и пясъка по плажа, и др. Когато сте в града или дори на басейн, влиянието на страничните фактори е по-минимално и в такива условия спреят може да ви осигури добра и изключително комфортна защита. Не съм го тествала на планина, но смятам, че няма да е подходящ.


Най-големият плюс на този спрей и това, което го отличава от всички други на пазара е, че може да се нанася върху грим. Първоначално бях скептична, но истината е, че използването му ми допада повече от фиксаторите за грим. До момента, нанасях слънцезащитен крем под грима и нямаше как да го подновявам, когато почувствам, че има нужда. Да не говорим, че понякога тези кремове не се разбират добре с фон дю тена. Спреят не размазва грима, не трябва да чакате да засъхне и може да подновявате по всяко време.


По отношение на състава имам притеснения по отношение на първата съставка – бутан. Бутанът е лесно запалим газ, който при ниски концентрации не е отровен, но при по-високи може да действа наркотично. Може да предизвика сериозни раздразнения по кожата, съществуват твърдения, че може да се натрупва в органите. В Канада е забранено използването му в козметични продукти.

Състав:

BUTANE, AQUA / WATER, HOMOSALATE, OCTOCRYLENE, GLYCERIN, DIMETHICONE, ETHYLHEXYL SALICYLATE, DICAPRYLYL CARBONATE, NYLON-12, DIISOPROPYL SEBACATE, BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE, STYRENE/ACRYLATES COPOLYMER, p-ANISIC ACID, CAPRYLYL GLYCOL, CARNOSINE, CYCLOHEXASILOXANE, DISODIUM EDTA, DROMETRIZOLE TRISILOXANE, ETHYLHEXYL TRIAZONE, MEL / HONEY, METHYL METHACRYLATE CROSSPOLYMER , PEG-32, PEG-8 LAURATE, PENTYLENE GLYCOL, PHENOXYETHANOL, POLY C10-30 ALKYL ACRYLATE, POLYGLYCERYL-6 POLYRICINOLEATE, PROPYLENE GLYCOL, SILICA SILYLATE, SODIUM CHLORIDE, SODIUM SACCHARIN, TOCOPHEROL, PARFUM / FRAGRANCE 

За мен думата, която описва най-точно този спрей е комфорт. Нанася се за секунди, усещането върху лицето е такова, сякаш не сте нанесли нищо, лицето ви е матирано и в същото време защитено от слънчелите лъчи. Върху грим, за града или дори на басейн, спреят ще ви свърши чудесна работа, но не го препоръчвам като основна слънцезащита на плажа или в планината. Ако трябва да дам финална оценка то тя би била 9/10 точки.


Какво е вашето мнение за този продукт? Намирате ли го за нещо революционно или предпочитате стандартните кремове за слънцезащита?

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари