Top 10: 10 Things I love about Fall ||| Топ 10: 10 неща, които обичам в есента

Здравейте, приятели!

Този пост идва в средата на есента, но именно заради това е още по-емоционален и с голяма доза носталгия към по-топлите и приятни за разходка дни.
Аз съм от хората, които трудно понасят студеното време и още с първите по-студени сутрини, започвам да се увивам с топли шалове и да навличам по-дебелите дрехи. Въпреки това, есента е любимият ми сезон (конкурира се с пролетта). 10 причини за това, споделям в този пост. 

1. Ароматите
Източник: Интернет
Тиква, канела, ябълков пай. През есента тези аромати са навсякъде около нас и аз лично ги обожавам. Обичам когато домът, напитките и кухнята ми миришат на есен под формата на любим сладкиш или подправка. Повечето от тези продукти ще спомена и надолу като любима храна през сезона, но като аромати определено са нещо, което обичам. През есента обичам тези аромати да присъстват и в козметиката ми, под формата на продукти за под душа, лосиони за тяло и кремове. Тази есен любимият ми душ гел е карамеленият на Cottage.

2. Природата
Източник: Интернет
Всичко е толкова цветно и пъстро. Не случайно есенните снимки са едни от най-красивите. Времето е все още приятно топло и дългите разходки в парка или в планината действат много успокояващо. Времето, прекарано сред природата, винаги действа като терапия, но през есента удоволствието за сетивата е двойно. 

3. Месец октомври
Източник: Интернет
Октомври е любимият ми есенен месец. Не само защото тогава е рождения ми ден, макар това да оказва влияние. През октомври температурите обикновено са идеалните за мен - 23-25 градуса - достатъчно топло да пиеш кафе навън, без да ти е студено и без да се потиш. Природата вече е сменила облика си и всичко е обагрено в цветовете, за които споменах по-горе. Мине ли октомври и се нагласям на Коледна вълна и очарованието на есента постепенно се заменя от празнична еуфория. Затова и за мен, есента е октомври.

4. Пиенето на топли напитки
Източник: iStock
Аз съм от хората, които и през лятото пият чай...понякога. Кафе пък си пия целогодишно. Въпреки това, през есента, пиенето им се превръща в двойно удоволствие - не само сгряват душата, но и тялото. Есента започвам да се размечтавам и за горещ шоколад, макар и това да ми е по-традиционна напитка около Коледа. Pumpkin Spice Latte-то може да е изтъркано, но на мен ми носи едно усещане за есен и уют.

5. Топлите шалове и пуловери
Източник: Интернет
Есента за мен е най-уютното време през годината (зимата ми е повече студено и по-малко уютно). Обичам дните, когато мога да изляза навън, облечена само в топъл пуловер и обвита в пухкав шал. Много обичам големи и топли шалове, винаги се радвам на такива подаръци и не рядко си купувам нови и нови попълнения към колекцията ми.

6. Сладкишите с ябълка и канела
Източник: Bishop's Orchards
Ако има вкус и аромат, който наистина ОБОЖАВАМ, то това е комбинацията ябълка и канела. Не само за сладкиши, обожавам го и като аромат за чай, ароматизатори за дома, свещи, бих си купила дори парфюм с такъв аромат. Но да се върнем на сладкишите - пай с ябълка и канела! Как да не обичаш есента.

7. Вечерите у дома
Източник: Интернет
През лятото, предпочитам да прекарвам вечерите си навън, докато през есента предпочитам да си седя на топло, да гледам филм, да чета книга, да си запаля свеш, да се завия с топло одеяло и да се отдам на домашен уют и релакс. Обичам есента именно заради тези вечери у дома, защото колкото и да обичам социалните контакти и излизанията, по-хубаво място от дома няма, а в забързаното ежедневие често не намираме време за него и за любимите си хора.

8. Паленето на свещи
Източник: Интернет
Запалена ароматна свещ носи невероятен уют. За есента предпочитам по-силни аромати, преобладаващо канела, ванилия, ябълки, портокали и тиква. Ароматите на всякакви сладкиши, също са на почит.

9. Тъмните червила

Източник: Интернет
Есента е времето, когато мога да извадя любимите си тъмни червила и да ги нося без притеснения. Преди няколко години не ги харесвах и носих свежи цветове, дори през студените месеци, но в последните две години съм пристрастена към по-тъмните тонове и по-топлите цветове върху очите, затова и есента е моята възможност да нося тези цветове. През есента се връща и желанието ми да се гримирам, през лятото каквото и да сложа на лицето си ме дразни.

10. Ходенето на кино
Източник: iStock
Вярно е, че на кино можете да ходите през всеки сезон, но лятото предпочитам да си търся занимания навън. Есента и зимата идва време на прожекциите, придружени от карамелизирани пуканки. В последно време се пристрастих към тях и определено ги предпочитам пред солените, а и карамелът също ми носи много топло и есенно усещане.

Това бяха само 10 от многото причини да обичам есента. С този пост поставям и началото на едно предизвикателство, идеята за което ми дойде спонтанно. Кръстих го Autumn Coziness - 15 days challenge. В продължение на 15 дена ще ви споделям причините да обичам есента и какво ми носи уют през този сезон. Повече информация можете да намерите съвсем скоро в Инстаграм, където ще се проведе.

Споделете ми като коментар, какво обичате в есента и харесвате ли този сезон. Ще се радвам де се включите и в предизвикателството, особено ако сте от хората, които не харесват есента, може да успеете чрез него да откриете красотата му и дори да се превърне в любимото ви време през годината.

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари