Travel diary: 5 places to visit in Bulgaria

Здравейте, момичета!

Аз съм от хората, които ако имаха достатъчно пари, щяха винаги да са на път. Не обичам да седя на едно място и бих желала да видя колкото се може повече места в България и по света. В днешния пост реших да Ви споделя любимите си места в България към момента.
Преди време ви споделих идеи за 5 дестинации в Европа - цък. Не трябва обаче да подценяваме собствената си страна. Светът зад граница е красив и необятен, но не по-малко красива е нашата малка България. Беше ми много трудно да се спра на само 5 места, но въпреки това ето ги моите любими дестинации:

1. Мелник - Градът на виното
Най-малкият град в България си заслужава да бъде видян както през зимата, така и през лятото (и всеки друг сезон). Все пак ви препоръвам да го посетите през по-студените месеци, тъй като тогава ще можете да се насладите на чаша наистина хубаво вино пред камината. Не са за пренебрегване и многото кръчми и заведения в типичен старобългарски стил. Препоръчвам механа Мелник - всичко, което опитахме там беше много вкусно. Всички хотели са запазили духа на миналото и пребиваването в тях допринася за приятно прекараното време. За моето посещане избрах хотел Деспот Слав - спечели ме камината в лобито, отношението на персонала и изключително вкусния домашен нуга сладолед (опитайте го на всяка цена). Избата на Кордопуловата къща остави най-ярък отпечатък в съзнанието ми. Посетихме и избата на Шестака, но виното, което си взехме от там не ми допадна - доста кисело ми беше и не бих ви го препоръчала. Би било хубаво, ако инвестират в реконструкция на болярската къща и турския конак - и двете са много интересни, но са в ужасно състояние. Почти по случайност открихме останките на болярската къща, която ако бъде реставрирана би била много интересна за туристите. В близост до Мелник се намира и Роженския манастир

2. Белоградчишките скали - Чудото на природата
Нищо построено от човек не може да се сравнява с красотата, която природата създава. Разхождайки се из комплекса се чувствах страшно спокойна и в синхрон със себе си. Няма думи, с които мога да опиша колко красиво, просторно и отново повтарям - спокойно е там. Препоръчвам ви да имате поне около 2 часа на разположение, за да се разходите - комплексът е доста голям и има доста изкачване. Препоръчвам ви да отидете през пролетта или есента. По маршрута почти няма сенчести места и прекалено горещото време може да развали впечатленията ви от мястото. Самият град Белоградчик не изпъква с нещо особено. Ако сте в района, посетете и пещера Магурата - на 18 км. от град Белоградчик. Аз самата не съм я посещавала, но е в списъка ми. Не мога да ви препоръчам места за отсядане и хапване, тъй като посетих мястото с организирана екскурзия. Препоръчвам Ви обаче да си организирате екскурзия до там сами, тъй като времето при организираните такива е много ограничено и няма да успеете наистина да се насладите на мястото. 

3. Велико Търново - Разходка в миналото
Ако мога да посоча само един град в България, където бих живяла (освен София), то това определено ще е Велико Търново. Първият път, когато го посетих, дъхът ми буквално спря. Разхождайки се из Царевец сякаш се върнах хиляди години назад. Изобщо - всичко във Велико Търново ми харесва. Отделете си поне 2 дена, за да можете да разгледате целия град. Имам две много любими места за хапване там - пицария Темпо и сладкарница Стратилат. За съжаление в Стратилат много трудно можете да намерите място за сядане, обикновено е пълно. При посещението си във Велико Търново посетете и Арбанаси. Гледката от терасата на парк-хотел Севастократор (Арбанаси) си заслужава да пиете едно кафе на нея, но в никакъв случай не обядвайте там, тъй като никъде другаде не съм оставала по-разочарована от храната. 

4. Връх Шипка - По стъпките на опълченците
Вярвам, че всеки Българин трябва да посети това място, но определено не ви препоръчвам да го правите на 3 март - можете да разберете защо от публикацията тук. Аз лично бих искала да отида там отново, през пролетта или есента - отново заради откритите пространста и липсата на сянка. Много искам да се кача на върха на паметника и да погледна гледката от там, както и разбира се да разгледам музея. Тъй като съм писала подробна публикация за тази дестинация, няма да се впускам в повече подробности. Комбинирайте с посещение на Етъра и Габрово

5. Балчик и нос Калиакра - На края на света

Обикновено двете вървят ръка за ръка - отидете ли до Балчик, грехота е да не изминете още 32 километра до нос Калиакра. Като се замисля за Калиакра и първата картина, която изниква в съзнанието ми са делфини. Мисля, че само там съм виждала делфини на свобода. За съжаление не съм ходила от години и много се надявам скоро да имам тази възможност. Балчик посетих преди година по работа - ботаническата градина и двореца са магическо място. Не ми допада, че трябва да се плащат два отделни входа - един за градината и втори за двореца. Двореца не ме впечатли особено, тъй като много малка част от обзавеждането е запазена. Градината обаче си заслужава.  

Надявам се този тип публикации да са Ви интересни. Информацията се базира на личните ми впечатления и местата, които аз съм посетила. Ако вие имате любимо заведение, хотел или забележителност, споделете ми в коментарите.

Споделете ми в коментарите дали искате да четете повече такива публикации. Кои са Вашите любими места в България?


Можете да ме последвате на следните места:

Коментари

  1. "Аз съм от хората, които ако имаха достатъчно пари, щяха винаги да са на път.", много точно казано, напълно валидно и за мен. Бе удоволствие да прочета поста, следваща набелязана дестинация от мен - Мелник! :)
    Поздрави.

    makemeupwhenitisallover.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мake me up when it is all over - благодаря за милите думи! Радвам се, че публикацията ти е била интересна и ти е дала идея за следваща дестинация :)

      Изтриване

Публикуване на коментар