Пазаруване онлайн ||| Online shopping - моят опит и впечатления

Здравейте, момичета!

Напоследък ми остава все по-малко време за обикаляне по магазините и все по-често прибягвам до онлайн пазаруване. В днешната публикация реших да ви споделя опита си и сайтовете, които съм ползвала до момента.
Като цяло съм нова в областта на пазаруването онлайн и все още съм доста скептична по отношение на този начин на закупуване на стоки. Смятам, че ако не пробваш един продукт или дреха (най-вече обувка), има голям шанс да не успееш да оцелиш правилния цвят или размер. По тази причина, поръчките ми обикновено са на ниска стойност.

Повечето сайтове предлагат възможност да върнеш артикулите, стига да са в добър търговски вид, но пък разходите по връщането са за сметка на клиента, което оскъпява самата стока. Аз лично предпочитам български сайтове, тъй като имат опция за наложен платеж. Моята препоръка е, ако пазарувате с дебитна или кредитна карта, да имате отделна карта, специално за целта, в която да държите малка сума пари. 

Въпреки изброените, онлайн пазаруването има доста предимства - спестява време, позволява достъп до стоки, които не се продават у нас и доста често цената на артикулите е по-ниска, отколкото в магазина.

Козметика

До момента съм използвала само два сайта. Избягвам да купувам козметика, която не съм тествала предварително, особено декоративна такава. Картинките обикновено са заблуждаващи и не могат да ви дадат информация за цветовете на продуктите. Бих желала в бъдеще да пробвам и други сайтове, които ще изброя по-долу. 

Сайтът е много подобен на enzo.bg. Предлага набор от парфюми и козметика, като голяма част от тях могат да бъдат закупени само онлайн и не се предлагат в търговската мрежа. 

Предимство е доста по-ниската цена на която можете да намерите голям набор от продукти. Предлагат се както бюджетни, така и по-скъпи марки. Имате голям избор от филтри за търсене - можете да търсите само по марка, по стойност на продукта и по тип продукти. 

Недостатък е сравнително бедната информация за продуктите. Обикновено фигурира единствено наименование на продукта, набор на цветове, количество и цена. Липсва информация за съдържание и по-подробно описание на продукта.

Цената на доставката е 4 лева до офис на СПИДИ и 5 лева до адрес. Поръчката пристига добре опакована, в кашонче. Абонирала съм се за бюлетина им и понякога получавам мейли за безплатна доставка над определена стойност, но не съм се възползвала до момента.

Качеството на продуктите, според мен, отговаря на обещанията за оригиналност. 

Сайтът предлага интересни за мен марки, поради което пазарувам често. 

Предимство е доста лесната за използване платформа. Предлагат марката UNE, която аз лично не съм виждала на друго място, както и две от любимите ми марки Aura и Yves Rocher. Също така, намирам ги за доста коректни. При една от поръчките ми бяха забравили да изпратят подарък, който беше обявен на началната им страница. След обаждане от моя страна и проверка, проблемът беше решен много бързо и без излишни разправии. Изпратиха ми подаръка с доставка за тяхна сметка. Още един съвет - винаги си търсете правата, независимо дали пазарувате онлайн или от магазин. 

Недостатък е сравнително бедния избор от марки, които се предлагат. Бих се радвала да разширят асортимента си. Също така, както и при parfimo.bg, липсва подробна информация за продукта. 

Цената на доставката е 5 лева за цялата страна, което оскъпява продуктите. Безплатна доставка получавате при покупка над 100 лева, което за мен лично е прекалено висока сума. Не забелязвам цените на продуктите в сайта да са по-ниски, отколкото в търговската мрежа, така че освен ако не се възползвате от някоя наистина добра промоция, няма голям смисъл за поръчвате по този начин. Артикулите пристигат опаковани в пликче, което намирам за неподходящо за козметични продукти.

Продуктите са оригинални и съответно качеството им отговаря на предлаганото от марката, която сте избрали. 

Сайтове, които бих пробвала:

Дрехи и обувки


Съветът ми по отношение на купуването на дрехи и обувки е винаги да ползвате таблиците с размерите, тъй като от марка до марка може да има големи разлики. Вторият ми съвет е винаги да търсите информация за материята, от която са изработени дрехите. Ако сайтът предлага опция за връщане на стоката, прочетете внимателно условията, тъй като вероятно връщането ще е за ваша сметка.


Напоследък все по-често пазарувам от сайта на H&M и той доста бързо се превърна в мой любим такъв.

Голямо предимство е намалението на доста артикули, което е валидно само онлайн. В началото на лятото си купих комплект бански - с доставката ми излезе по-евтино, отколкото ако го купя от магазин на марката.

Към момента забелязвам един недостатък - доста бавния процес на получаване на артикулите. Обикновено отнема около седмица. Потвърждение на поръчката по телефона не се изисква. Цялата информация за движението на стоката ви става по мейл. Аз обикновено седя в недоумение кога точно ще получа доставка, което не ми допада.

Цената за доставка е доста висока (6,90 лева), но съм се абонирала за техния бюлетин и много често получавам на мейл промо код за безплатна доставка или отстъпка от сумата. Артикулите пристигат много добре опаковани, което определено ми прави силно впечатление. В плика има и бланка за обратно връщане. До момента не съм се възползвала, надявам се да не ми се налага. 

Качеството на продуктите отговаря на предлаганото от марката. Аз лично съм много доволна от техните дрехи, а с последната си поръчка реших да пробвам и обувките им.

Сайтът предлага не лоши модели обувки на доста добри цени. Аз лично нямам против да имам по-евтини обувки в колекцията си. 

Към момента мога да изтъкна като предимство доста добрата цена на артикулите. Марката има и магазини на доста места. 

Цената за доставката е 3,90 лева до офис или адрес. Над 50 лева доставката е безплатна. Пристига в рамките на 1-2 дена, моята пристигна още на следващия. Потвърждението на поръчката става по телефона, като на мен ми се обадиха в рамките на 1 час след пускане на поръчката. Като цяло процесът е максимално опростен и отнема минути. Обувките пристигат опаковани в оригиналните им картонени кутии и в пликче на куриерската фирма.

Качеството на продуктите за мен лично е приемливо. Ще мога да изразя по-адекватно мнение след месец-два, когато ще съм носила обувките достатъчно дълго.  

Този сайт доста нашумя преди време, а всяко нещо, което е прекалено рекламирано предизвиква съмнение в мен. До момента съм правила само една поръчка. Въпреки това, цените ми се сториха доста примамливи и реших да пробвам. Поръчах си този пуловер и тази ризка. 

Предимство на сайта е доста богатия избор от стоки, част от тях на познати марки. Ниските цени също са доста добра причина да го погледнете. 

Цената за доставка е 3,99 лева. Обадиха ми се за потвърждение още преди да финализирам поръчката, а стоката пристигна на следващия ден. Артикулите пристигат в плик. Всеки артикул е опакован поотделно. В плика има и бланка за връщане с подробно описани условията за това. Намирам я за по-улеснена и подходяща от тази, която пращат от сайта на H&M, но отново се надявам да не ми се налага да я ползвам.

Качеството на продуктите е добро за цената им. Все още не съм носила пуловера и не знам дали няма да има проблеми при прането. Оказа се малко по-къс и тесен, отколкото ми се искаше, но грешката си е моя, тъй като поръчах размер М. Това, което получих, напълно отговаря на снимките в сайта.

Сайтове, които бих пробвала:

Колективно пазаруване
Сигурна съм, че повечето от вас са използвали такъв сайт поне веднъж. Аз лично ги използвам за пътуване и развлечения. Обикновено не преглеждам отделни сайтове, а сайт от типа на vsichkioferti.bg, където на едно място са събрани всички възможни оферти от различни сайтове. Предпочитам го пред eha.bg, тъй като има повече филтри за търсене.

Не мога да ви дам конкретика по отношение на услугата, тъй като зависи от доставчика - оставала съм страшно доволна и страшно разочарована. С времето стигнах до следните изводи:

--> Проучете доставчика на услугата (ваучера)
--> Прочетете коментарите на потребителите
--> Преди да заплатите ваучера се обадете, за да зададете всичките си въпроси и да потвърдите условията на офертата

Това беше, накратко, моя опит в онлайн пазаруването. Ако имате по-специфични въпроси по отношение на някой от изброените сайтове, можете да ги зададете в коментарите.

Вие пазарувате ли онлайн и кои сайтове използвате?

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари

  1. От Кокетна ми бяха обувките за бала и за 18 лева са страхотни, за съжаление в повечето случаи няма мои размери.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм си купувала обувки от там, но имат доста богат асортимент и може да се реша :) Дрешките също са качествени, пуловерът пуска малко "косми", но пък топли чудесно

      Изтриване

Публикуване на коментар