Movie Review: Suicide Squad (2016) - Злодеи спасяват света

Здравейте, момичета!

До момента не съм писала ревю на филм, но Suicide Squad (Отряд самоубийци) успя да ме впечатли и реших, че си заслужава да му отделя специално внимание. Ако ви се гледа нещо различно и ви е омръзнало от супергерои, то този филм определено ще ви хареса. Съчетанието с убийствен саундтрак го прави чудесен за разпускане, особено след дълъг работен ден. Не очаквайте обаче екшън на високо ниво, нито внушителни ефекти.
Източник: zamunda-net.com
Suicide Squad е филм по комикс, но не от тези, в които мускулест супергерои спасява света от смъртоносна заплаха или луд злодеи. Тук на фокус е отбор от наистина много лоши момчета и момичета, отритнати от обществото и заклеймени като неконтролируеми (каквито всъщност са).

Кино индустрията сякаш все повече се опитва да наложи анти-героите като положителни персонажи. Типичен пример е Дедпул, макар при него положението да е доста по-различно. Там се набляга повече на хумора и на това Дедпул постоянно да парадира с това как не е типичен герой. В Suicide Squad го няма това досадно изтъкване и перчене. 

Историята накратко - Аманда Уолър, офицер от американското разузнаване, решава да събере отряд от злодеи, които да вършат добро. Полковник Рик Флаг е натоварен с не леката задача да ръководи този отряд. На теория Аманда Уолър има всичко необходимо, за да държи положението под контрол, но разбира се, всичко се обърква.

Любими персонажи ми станаха Харли Куин (Марго Роби) и Дедшот (Уил Смит). На техния фон сякаш всички останали се губеха, служейки само за фон на историята. Дори главният злодеи в историята - Магьосницата (Кара Делевин) сякаш остана в сянка. Към средата на филма "изгря звездата" и на Ел Диабло (Джей Ернандес).
Източник: zamunda-net.com
Актьорският състав е доста добре подбран - все пак участва Уил Смит! Ролята на Дедшот - безскрупулен убиец с една единствена слабост (11 годишната му дъщеричка) му пасва идеално. За първи път виждаме и Жокера в друга светлина. Капитан Бумеранг (Джай Кортни), Килър Крок (Адеуале Акинуйе-Агбайе), Ел Диабло, Слипнот (Адам Бийч) и Рик Флаг (Джоел Кинеман) са другите мъжки образи във филма. Доста силен е образът на Ел Диабло, героят определено успя да ме спечели с историята си. 

Изборът на Марго Роби за ролята на Харли Куин - лудото гадже на Жокера (Жокера си има гадже и е влюбен - представяте ли си!) е абсолютен удар в десятката. До толкова добре играе ролята си, че ако не знаех, че именно тя играе невинната Джейн от "Легендата за Тарзан", то сигурно никога не бих направила връзката. Кариерата на актрисата определено тръгна нагоре след "Вълкът от Уолстрийт". Но да се върнем на Харли Куин...тя определено е най-силният женски образ във филма. Образите на другите представителки на нежния пол - Аманда Уолър (мозъкът на операцията), Магьосницата (същество от друго измерение) и Катана (жена самурай, чийто меч отнема душите на убитите с него) също са интересни и колоритни, но не оставиха траен отпечатък в съзнанието ми.

Филмът е много лек и приятен за гледане (липсва прекаленото насилие, типично за DC). Не мога да отрека, че на моменти успя да ме разчувства. Най-много ми хареса внушението, което оставя, че дори най-големият злодеи има човешка страна - може да обича, да изпитва съчувствие и приятелски чувства и да бъде лоялен (но само към когото сам си прецени).

Допадна му саундракът - още от трейлъра се подготвих за динамичен филм със завладяващ музикален фон. На няколко пъти се хванах, че си тананикам в киносалона и дори ми се прииска да стана и да затанцувам. 

Имаше си и минуси, разбира се - ефектите с нищо не ме убедиха, че си заслужава да гледам този филм на 3D. На голям екран, определено, но на 3D - не. Ако искате завладяващ екшън, който да ви държи непрекъснато в напрежение, по-добре изберете друг филм. Аз отидох с желание да гледам нещо леко и забавно, което да ме разтовари от тежката седмица - точно това и получих.  

Очаквах отворен край и до голяма степен точно такъв беше финалът. Няма да навлизам в подробности, но определено се надявам да има продължение. Изключително рядко си тръгвам от киносалон с желание филмът да е бил с поне още 1 час по-дълъг.

По скалата от 1 до 10 бих дала на филма 8 точки. Има какво още да се желае по отношение на развитие на историята, ефекти и хумористични моменти, но определено препоръчвам за петък вечер. 

Вие гледахте ли филма? Какво е вашето мнение за него?


Можете да ме последвате на следните места:

Коментари

  1. Тъкмо публикувах и моите впечатления за него в блога. Съгласна съм, че Марго Роби е перфектната Харли, аз го гледай на IMAX, ефектите ми се сториха добри, особено в бойните сцени.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Възможно е разликата в салоните да е оказала голямо влияние - аз го гледах на 3D в един от старите салони на кино Арена.

      Изтриване

Публикуване на коментар