Review: Floral waters ||| Флорални води

Здравейте!

Реших днес да засегна една по-обширна тема и да направя нещо различно от стандартното ревю на продукт. Надявам се информацията да Ви е полезна.

В последно време флоралните води са много популярни - преди години популярна беше само розовата вода, но сега може да намерите от почти всичко - лайка, хвойна, мента, лавандула и тн. Популярно е приложението им като тоник за лице, но какво всъщност представлява флоралната вода и можем ли да я използваме за нещо повече от освежаване.

Получаване

Нека започнем с това какво е флорална вода и как се получава. Флоралната вода е билков извлек, които се получава при парна дестилация на растенията. Най-често е вторичен продукт от производството на етерични масла - ако посетите музея на розата в Казанлък ще можете да видите нагледно и апаратурата, с която се постига това. В тях остават всички водоразтворими вещества от растенията. Използват се в натуралните козметички продукти, в ароматерапията или самостоятелно като тоници. Близки са по действие до съответното етерично масло, но са много по-слаби и безопасните за употреба. 


Свойствата се определят от лечебните свойства на растението, като степента на пречистване, а понякога и технологията на получаване варира от марка до марка. Флоралните води на ArminaBio, например, са подходящи и за пиене, тъй като не са страничен продукт от производството на етерични масла, а се получават при пряка водно-парна дестилация при ниска температура и налягане.


Опаковка и съхранение

В зависимост от марката се различава и опаковката на продукта, която оказва влияние върху условията за съхранение. Най-подходящи за съхранение са тъмните стъклени шишета. Част от водите на пазара са в стъклени шишета с пулверизатор, което е най-удобният за мен вариант. Препоръчително е да се съхраняват на тъмно и прохладно място, далеч от пряка слънчева светлина и източници на топлина. Може да ги съхранявате и в хладилник, което е идеална алтернатива за топлите месеци.

Недостатък е сравнително късия срок на годност след отваряне, обикновено ми се иска да си имам резерви от тези води за моментите, когато имам нужда от тях, но срокът на годност е около 4 месеца от датата на отваряне, което е много ограничаващо. 


Бременност и кърмене

Както много от натуралните масла, така и флоралните води могат да бъдат неподходящи за бременни и по време на кърмене. Ако дадено растение не е подходящо за консумация от бременни, то флорална вода от него също не би била подходяща за използване.

Действие и примери - личен опит

Действието на флоралните води е мноооооого обширно - една вода може да се ползва за цял куп неща. Както вече споменахме, свойствата и са по-слаби от тези на директен извлек от растението, например, но пък за сметка на това са по-малко агресивни. С други думи - не можете да очаквате уау ефект, но пък няма причина да се притеснявате, че можете да си навредите (това не включва алергичните реакции - ако имате алергия от лайка, ще проявите реакция и към водата).

За пример ще дам флоралните води, които аз съм използвала до момента. Начина, по който съм ги прилагала аз е проработил при мен, но това не значи, че това е единствения правилен начин, нито че ще проработи и при Вас. 

Мента - Армина Био

От всички изброени флорални води тази има най-приятен аромат - много хубав и свеж. Използвам я като тоник сутрин, действа страшно освежаващо. Не забелязвам кой знае какъв козметичен ефект, но ми действа супер тонизиращо. Според мен ако я държите в хладилник ще е просто идеална за топлите летни месеци. В интернет попаднах на интересна маска за лице с мента - смесвате с розова глина и масло от морков. Не съм я пробвала, но ми звучи доста интересно. Нещо друго, за което можете да използвате водата от мента е успокоение на навяхвания и разтягания на мускулатурата като добавка към компрес - прибавена към топла вода притежава охлаждащ ефект, добавена към студена вода - загряващ ефект. 

Лайка - Армина Био
Можете да прочетете повече за нея в любимците ми за месец януари 2017 година и празните ми опаковки. Страхотна, но не много икономична вода! Не очаквах да ми допадне толкова, още повече след като установих, че мирише неприятно (нищо общо с чай от лайка, както си мислех). Най-любимото ми приложение е като тоник за лице - дори през зимата ми действаше много освежаващо. Определено чувствах кожата си по-свежа и на вид по-малко зачервена (кожата ми е суха и чувствителна и на вид е доста зачервена, особено в областта на бузите). Водата от лайка има лечебно действие при розацея и разширени вени, така че не се учудвам от това нейно действие и определено я превръща в голям мой любимец, тъй като страдам доста от тези зачервявания.

Лавандула - Damascena Skovelevo
Аромата е стандартен аромат на лавандула, който на мен не ми е неприятен, точно обратното - успокоява ме. Не е прекалено натрапчив, което ми допада. Използвах я за почти всичко, но любимото ми приложение беше за успокоение на кожата след епилация, както и за освежаване на стаята и гардероба. През зимата я добавях във водата, която държим в стаята, за да овлажнява въздуха. Навлажнявах памучни тампончета с нея и ги оставях в гардероба, но в това отношение смятам, че се изпаряваха прекалено бързо и аромата не се запазва. Ако искате да предпазите дрехите в гардероба си, препоръчвам ви етерично масло от лавандула


Борова вода - Damascena Skovelevo

И с тази вода първоначално не си паснахме. Ароматът ми се стори страшно неприятен и дълго време я отбягвах. Пробвах я като тоник, но отново не ми допадна и почти се бях отказала, когато реших да тествам дали ще окаже влияние върху сезонния ми косопад през есента. Определено смятам, че имаше влияние - впръсквах в корените вечер преди лягане и забелязах значително подобрение. Използвах я както на суха, така и на мокра коса, като втривах в корените. На суха коса не забелязах по-бързо омазняване, но заради втриването в корените, смятам, че косата ми се замърсяваше по-бързо (замърсяването е различно от омазняването). Пролетта смятам да се запася с нова опаковка. 


Розова вода - Natural Cosmetic Ltd.

Няма да говоря много за тази вода, защото имам много изчерпателно ревю по темата - тук. И до ден днешен не мога да свъкна с аромата на розова вода. За мен е неприятен, макар да ползвам много такива продукти и да виждам ползотворното действие от тях, особено за успокоение на кожата.

В момента имам една неотваряна опаковка от хвойнова вода на Damascena Skobelevo - нея планирам да смесвам с ексфолианта си за тяло или да втривам в зоните, където задържам вода. Като цяло използвам много често такива води и им намирам неподозирани приложения, което ги прави многофункционален и достъпен продукт.


Използвали ли сте флорални води и коя е любимата ви такава? Споделете ми какви приложения намирате вие на споменатите.

Можете да ме последвате на следните места:

Коментари