Review: CeraVe Хидратиращ крем за лице с UV защита SPF25*

 Здравейте, приятели!

Преди 2 седмици стартирах тестването на хидратиращия крем за лице със слънцезащитен фактор на марката CeraVe. Впечатленията ми след 2 седмичен тест и финалното ми мнение за продукта, можете да прочетете в следващите редове.

Продуктите са ми предоставени като участник в кампанията на BuzzStore и CeraVe. За трети път се включвам в кампания на BuzzStore и съм им много благодарна, че ми гласуват това доверие. При предишните им две кампании открих любими продукти, които продължавам да купувам. 

Преди да преминем през ревюто, ми се иска да изясним няколко термина, които може да не са добре познати на всички.

💛Серамиди

Наличието на серамиди е отличаващо не само за този продукт, а за марката като цяло. CeraVe се появява на пазара през 2005 година, когато с помощта на дерматолози, пуска на пазара продукти обогатени с 3 серамида, необходими на кожата (серамид 1, 3 и 6-II), мастни киселини и други липиди. Тези съставки възстановяват и подсилват естествената бариера на кожата. MVE технологията (MultiVesicular Emulsion) осигурява постепенно усвояване на формулата, което гарантира действие на продукта, през целия ден. 

Серамидите са липиди, които се срещат естествено в кожата и са важни за бариерната и функция и задържането на водните молекули. Без серамидите кожата може да стане суха, сърбяща и раздразнена. Когато нивата на серамидите са ниски, кожната бариера е отслабена. Нанасянето на серамидите директно върху кожата, спомага за възстановяването на кожната бариера и задържа хидратацията. (информацията е взета от сайта на марката). 

💛Кожна бариера

И понеже я споменахме няколко пъти, нека да поясним за какво иде реч. Казано просто - това е най-външният слой на кожата (епидермис), който я предпазва от външните фактори. Тази бариера може да бъде разрушена както от външни фактори (слънчева радиация, възпалителни състояния), така и от агресивни и неподходящи продукти - химични и груби физични ексфолианти, киселини. Кожната бариера е пряко свързана с хидратацията на кожата. Нейното разрушаване, може да доведе до суха и напукана кожа. Увреждането улеснява и проникването на бактерии, което от своя страна може да доведе до сериозни проблеми. 

След като изяснихме тези понятия ще преминем и към обещанията, които дава продукта, а именно да възстанови кожната бариера, да предпазва от вредните UV лъчи (SPF25) и да хидратира кожата през целия ден, благодарение на формулата, обогатена с 3 серамида и хиалуронова киселина. Кремът е подходящ за нормална към суха кожа. В състава липсва парфюм и силни алкохоли, което го прави подходящ за чувствителна кожа. Формулата се очаква да бъде лека и нелепнеща, което звучи чудесно. 


В комплекта имаше и няколко тестерчета на нощната грижа, за която също успях да си създам мнение, което ще споделям паралелно. В аванс ще кажа, че тя определено ме спечели и бих купила в пълноразмерен вариант. 

Ефект

☆☆☆☆☆ (4/5)

Естествено, на първо място поставям ефекта, а именно дали един крем работи или не за мен и моята кожа – усещам ли я по-мека, еластична, хидратирана, забелязвам ли намаляване на фините линии. Естествено, на база това какво обещава даден продукт.

Ако трябва да бъда честна, не очаквах да видя някакъв грандиозен ефект в рамките на 2 седмици. Доста трудно е да регистрирате ефект от какъвто и да е продукт, ако нямате конкретни проблеми, които да третирате. Затова и не мислех, че е възможно да видя някаква кой знае каква промяна. 

Възстановяването на кожната бариера е нещо, което няма как да забележите, освен ако нямате от онези уредчета за диагностициране на кожата, които я наблюдават под микроскоп. С хидратацията е една идея по-лесно. 


Моята кожа е доста дехидратирана и ако дори ден пропусна да се грижа добре за нея, веднага започвам да я чувствам суха и опъната. Липсата на това чувство ме кара да вярвам, че крема върши чудесна работа. Нещо повече, след нанасяне на вечерната грижа, се будя с много "сочна" на вид кожа на лицето. На допир се усеща много мека и значително по-еластична. 

Не мога да коментирам слънцезащитния фактор на този етап, защото винаги нанасям допълнителен слой слънцезащита. SPF25 е нисък фактор за летните месеци. Направих си експеримент и го носих самостоятелно няколко от дните, когато прекарвам времето си в офиса и излагането ми на слънце е сведено до минимум. Не съм имала проблеми. Въпреки това, не ви съветвам да го изполвате като основна слънцезащита. Като цяло, слънцезащитата в продукти за грижа е готина идея, особено за по-мързеливите зимни сутрини и дните, когато няма да се налага да излизате много. Не трябва обаче да разчитате на нея на 100%. 

По отношение на ефект, нямам забележка и към двата продукта - AM и PM, но много по-забележим при мен е ефекта от нощната грижа. 

Състав

☆☆☆☆ (4/5)

На второ място, но не по значимост, поставям състава. Отдавна приех факта, че няма да мога да използвам единствено натурални продукти, затова и правя много компромиси със състава. Това, което избягвам са силиконите, парабените и миналните масла. Алкохола е доста спорен, затова приемем наличието му, стига да не е поставен на първо място в списъка със съставки.

Проверката в CosDNA показа доста добри резултатие. В списъка почти липсват съставки със степен на риск над 4. Първите две, оцветени в оранжево, са всъщност слънцезащитни филтри.

AQUA/WATER, HOMOSALATE, GLYCERIN, OCTOCRYLENE, ETHYLHEXYL SALICYLATE, NIACINAMIDE, ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE, BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE, CETEARYL ALCOHOL, PEG-100 STEARATE, GLYCERYL STEARATE, DIMETHICONE, STEARIC ACID, CERAMIDE NP, CERAMIDE AP, CERAMIDE EOP, CARBOMER, BEHENTRIMONIUM METHOSULFATE, SODIUM LAUROYL LACTYLATE, MYRISTIC ACID, SODIUM HYALURONATE, CHOLESTEROL, PALMITIC ACID, PHENOXYETHANOL, AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE, DISODIUM EDTA, TOCOPHEROL, CAPRYLYL GLYCOL, XANTHAN GUM, PHYTOSPHINGOSINE, ETHYLHEXYLGLYCERIN

Поносимост

☆☆☆☆☆ (5/5)

Тази категория е доста индивидуална – имало е продукти, които при мен причиняват невероятно изприщване, а при мои приятелки действат прекрасно. Затова и мога да споделя само своя опит. Когато говорим за продукти за лице, особено по-скъпи, винаги търсете тестери.

В рамките на тест периода, не съм имала никакви проблеми - зачервяване, възпаление, запушване на пори и други негативни ефекти, които да бъдат обвързани с използването и на двата крема. 

Цена

☆☆☆☆ (5/5)

Количество: 52 мл.

Не мога да не отбележа и цената като фактор. Да, всеки иска да притежава крем на La mer, но колко от нас могат да си го позволят. Затова и оценявам цената на базата на моя бюджет. За вас, може да е много евтин или над бюджета.

Цената ми се струва доста добра за качеството и количеството продукт, което получавате. На тази цена съм попадала на доста по-ниско качество продукти. 

Усещане върху кожата

☆☆☆☆ (3/5)

Имала съм не един крем, който направо мразя като усещане върху кожата си. Въпреки сухата ми кожа, не харесвам тежки кремове, особено през летните и по-топли месеци. 

Тук идват моите забележки. Не трябва да се пренебрегва факта, че в момента е лято и всеки продукт се усеща едва идея по-тежко, отколкото би било през зимните месеци. Отдавам тези негативи на слънцезащитния фактор. Дневният крем е доста по-тежък от нощната грижа, разнася се по-трудно и попива по-бавно. По принцип е обратното. 

 

Като плюс ще отбележа, че въпреки слънцезащитния фактор, върху кожата не остава бял филм. 

При PM варианта текстурата е доста по-течна, разнася се с лекота и попива за секунди. Все едно нямате нищо върху лицето си, но сутрин се будите с мека, еластична и блестяща кожа. 

Опаковка

☆☆☆☆ (4/5)

Външният вид продава и това важи в пълна сила и за козметиката. Искам веднага да си признаете, ако поне веднъж сте купували продукт само заради опаковката му.

Много ми допада разграничаването в опаковките на двата крема, посредством AM (сутрин) и PM (следобед/вечер) индикатор. АМ надписът е оцветено и в оранжево, което подсеща за слънцезащитния фактор, като в същото време прави лесно разграничаването на двата продукта. 

Друг плюс на опаковката е, че е удобна за пътуване. Големите бурканчета с крем за лице, са много красиви, но непрактини за носене в багажа. 

 

Наличието на помпичка прави използването много по-хигиенично, тъй като не се налага да бъркате с пръсти и съответно да замърсявате продукта. 

Допълнителни екстри

     Аромат

☆☆☆☆ (3/5)

Слагам аромата като допълнителна екстра, защото много често тези приятни аромати се дължат на добавянето на парфюм, който не се счита за най-благоприятната съставка. На едно обучение ми казаха, че козметиката не трябва да мирише хубаво, а да върши работа. От тогава, не слагам аромата на първо място.

Едно от предимствата на този продукт е именно липсата на парфюм в състава. Доста често точно добавените аромати предизвикват възпаление на кожата. Аз нямам против липсата на аромат. Въпреки това, трябва да имате предвид, че кремчето има типичния аромат на слънцезащитен продукт. Аз не съм най-големият фен на това специфично ухание. За щастие, не се усеща през целия ден. 

При нощната грижа нямаме абсолютно никакъв аромат. Смятам го като предимство, защото много често ароматите могат да окажат влияние на съня ви, както благоприятно, така и негативно, затова винаги е за предпочитане продуктите, които насяте вечер, да не са силно ароматизирани.

Ако трябва да обобщя - дневният крем ме остави с много смесени чувства. Усещам благоприятен ефект от него, определено смятам, че се отразява на състоянето на кожата ми, което всъщност е най-важно. От друга страна, не ми е най-приятният за ползване продукт. Смятам, че с малки преработки във формулата, може да се получи чудесен и много ефективен дневен крем. 


Нощната грижа ми допадна страшно много и със сигурност планирам да купя в пълноразмерен вариант, когато изразходя тези, които съм събрала. 

Финална оценка: 4/5 точки
Финалната ми оценка се дължи на факта, че не ми допада усещането, което оставя крема върху лицето. Нека това не ви отказва да пробвате продукта, защото за мен ефекта наистина беше доста забележим. Усещането, което оставя е индивидуално и ако за мен то е тежко, то за много от вас може да е коренно различно.
Сигурна съм, че доста от вас са били част от кампанията на BuzzStore и са пробвали този продукт, затова ще се радвам да ми споделите и вашите впечатления. За тези, които не са, бихте ли го тествали? Използвали ли сте продукти на CeraVe и какво бихте ми препоръчали да пробвам от тях?

Можете да ме последвате на следните места:

*Продуктът ми е предоставен за тест като част от кампанията на BuzzStore и CeraVe. Публикацията не е спонсорирана. 

Коментари

  1. Страхотна статия.
    Използвала съм шийт маски със серамиди на DR. Jart+ и COSRX и имаше благоприятен ефект при мен. Определено хидратира кожата на лицето ми. Ще се поинтересувам за продуктите на CeraVe, но изглеждат обещаващи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте :) Благодаря за коментара. Не съм ползвала продукти на тези марки, но ще ги пробвам, надявам се да се отразят добре и при мен :) По отношение на CeraVe, доволна съм от първия си досег с марката и смятам и в бъдеще да ползвам техни продукти.

      Изтриване

Публикуване на коментар